سرهنگ عباس مسعودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ روز از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌گذرد، اظهار داشت: در ۲ روز (هشتم و نهم فروردین ۱۳۹۹) ۲۶ دستگاه خودرو که به توصیه‌های عوامل ستاد ملی مبارزه با کرونا مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان توجه نداشتند، مبلغ پنج میلیون ریال جریمه شدند.

وی با بیان اینکه همچنین یک دستگاه خودرو نیز بدلیل عدم توجه به هشدارهای پلیس توقیف و به پارکنیگ منتقل شد و تا پایان بحران کرونا در پارکنیگ خواهد بود،  یادآور شد: هم اکنون در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت سفر، تردد در ۲۲ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان کنترل می‌شود.

سرهنگ مسعودی تاکید کرد: در این نقاط تردد خودروها از سوی ماموران انتظامی و پلیس راه مورد بررسی قرار می‌گیرد و خودروهایی که صاحبان آنها ساکن استان کردستان نباشند امکان ورود ندارند و همچنین کردستانی‌ها هم امکان خروج از شهرهای خود را نخواهند داشت.  

طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل تشدید محدودیت هایی در جاده‌ها و شهرها است و در این طرح این طور دیده شده که تنها افراد ساکن در یک شهر اجازه ورود به یک شهر را دارند و حداکثر امکان عبور بقیه شهروندان از کنار گذر شهر است.

اعمال محدودیت حداکثری در تمامی امکانات نقل و انتقال مسافربری اعم از هوایی، ریلی و وسایل نقلیه بین شهری است؛ مقرر شد بر اساس نیاز هر استان و اعلام استانداران وزارت راه و شهرسازی در حد ضرورت امکانات نقل و انتقال را با رعایت تمامی نکات بهداشتی در اختیار استان‌های مختلف قرار دهند.

تردد خودروهای غیر کردستانی و مسافر به شهرهای مختلف استان کردستان از ساعت صفر بامداد جمعه هشتم تا ۲۰ فروردین براساس دستورالعمل ابلاغی و اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد و نسبت به بازگرداندن آنها اقدام می‌کند.

براساس آخرین آمار تا ظهر روز جمعه هشتم فروردین ۷۷۱ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که ۳۴۸ نمونه مثبت و ۴۰۶ نمونه هم منفی بوده و جواب آزمایش ۱۷ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز ۱۲۲ نفر، بانه ۷۱ نفر، سنندج ۷۴ نفر،   کامیاران ۱۱ نفر، قروه ۲۵ نفر، مریوان هشت نفر، دیواندره ۱۳ نفر، بیجار ۱۸ نفر، دهگلان چهار نفر و سروآباد ۲ نفر است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شامل ۱۸ نفر در شهرستان سقز، هشت نفر بانه، پنج نفر در سنندج، هشت نفر در قروه، دیواندره سه نفر و مریوان، بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.