معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران روز سه شنبه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم استان کردستان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: از این مقدار گندم خریداری شده ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تُن آن در سامانه ثبت شده است.

یزدان سیف با اشاره به اینکه بخشی از گندم تولیدی کشاورزان نیز توسط کارخانه‌های آرد و بخش خصوصی به صورت توافقی خریداری شده است، اظهار داشت: ۱۰۰ هزار تُن از گندم های خریداری شده توافقی بخش خصوصی در سامانه ثبت شده و بقیه نیز در حال ثبت هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ هزار تُن گندم توسط بخش خصوصی و کارخانه های آرد خریداری شود که این میزان، خود را در فروش گندم صنف و صنعت در ماه‌های آینده نشان می‌دهد.

سیف با بیان اینکه ارزش گندمی که تاکنون خریداری شده ۱۰۹ هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: ۸۶ میلیارد ریال از این مقدار تاکنون پرداخت شده و کشاورزانی که در استان های مختلف گندم خود را تا روز ۲۹ تیر ماه به مراکز خرید تحویل داده اند و در سامانه ثبت شده، پول گندم خود را به صورت ۱۰۰ درصد دریافت کرده اند.

خرید غیر دولتی گندم ممنوع نیست

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید غیر دولتی در صورتی ممنوع نیست که گندم خریداری شده در شبکه مورد نظر دولت ثبت شود.

وی اظهار داشت: براساس ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی دولت می تواند در مواقع مورد نیاز برای هر کالایی شبکه مشخصی را ایجاد کند و این شبکه برای گندم ایجاد شده و براساس این شبکه امروز هیچ گندمی نباید در کشور وجود داشته باشد که در سامانه های خرید ثبت نشده باشد.

سیف با اشاره به اینکه کالای خریداری شده خارج از این شبکه قاچاق محسوب می شود، افزود: در گذشته مواردی از خرید گندم بوده که در این سامانه ثبت نشده و به عنوان کالای قاچاق با آن برخورد شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس همه فعالان بخش خصوصی در حوزه گندم، آراد و نان هر خریدی را از کشاورز انجام می دهند حتما باید در سامانه ثبت کنند که مشکلی برای آنها پیش نیاید.

۹ روز در پرداخت گندم عقب هستیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به اینکه در سال جاری زمان تحویل گندم تا پرداخت پول به کشاورزان تنها ۹ روز فاصله است هیچ نگرانی بابت پرداختی ها به کشاورزان وجود ندارد.

سیف با بیان اینکه کشاورزان کردستانی با توجه به اینکه جزء آخرین استان های هستند که گندم در آنها برداشت می شود نگران پرداخت به موقع پول گندم های خود نباشند، اضافه کرد: امروز کشاورزان این استان ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.