فریدون حامدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از اصناف غیر ضروری تعطیل شده و فعالیت آنها غیر قانونی است، اظهار داشت: هم اکنون فصل مبارزه با آفات گیاهی است که در صورت عدم تامین سم مورد نیاز آفات قادرند خسارت‌های سنگینی به اقتصاد کشاورزی بزنند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی کردستان طی رایزنی با استانداری و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستان خواستار استثنا قرار گرفتن فروشگاه‌ها و داروخانه‌های سموم گیاهی شد که فرمانداری سنندج با مهلت ۴۸ ساعته (۱۰ و ۱۱ فروردین) برای باز شدن این واحدهای صنفی موافقت کرده است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هم اکنون در سنندج ۲۸ فروشگاه و داروخانه سموم گیاهی وجود دارد با تمام این واحدها تماس و این مهلت ۲ روزه اعلام شده و مراکز جهاد کشاورزی نیز در حال اطلاع رسانی به دهیاری‌ها هستند تا کشاورزان در این مهلت سموم مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه کنند.

وی تاکید کرد: سایر مدیریت‌ها نیز در دیگر شهرستان‌های استان در حال رایزنی با فرمانداران برای اعمال این مهلت هستند که در صورت موافقت به اطلاع دهیاری ها و کشاورزان خواهد رسید.

طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل تشدید محدودیت هایی در جاده‌ها و شهرها است و در این طرح این طور دیده شده که تنها افراد ساکن در یک شهر اجازه ورود به یک شهر را دارند و حداکثر امکان عبور بقیه شهروندان از کنار گذر شهر است.

اعمال محدودیت حداکثری در تمامی امکانات نقل و انتقال مسافربری اعم از هوایی، ریلی و وسایل نقلیه بین شهری است؛ مقرر شد بر اساس نیاز هر استان و اعلام استانداران وزارت راه و شهرسازی در حد ضرورت امکانات نقل و انتقال را با رعایت تمامی نکات بهداشتی در اختیار استان‌های مختلف قرار دهند.

همه ساله از اول فرورین تا آخر خرداد کشاورزان این استان با حداقل ۱۵۰ آفت مبارزه می کنند که مهلک ترین ان برای کشاورزی کردستان شامل سن گندم و علف های هرز بوده که تقویم کاری این مبارزات از اول فروردین تا ۲۰ این ماه در هر سال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.