کامیار میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت حفظ سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال این ویروس ستاد مقابله با کرونا شهرستان تصمیم به مسدود کردن این محور در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین گرفت.

وی اضافه کرد:‌ این تصمیم در دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان سروآباد در سال ۹۹ اتخاذ شد و در روزهای یاد شده مسیر توسط نیروهای راهداری و پلیس راه مسدود خواهد شد و از تردد خودروها در این مسیر جلوگیری می‌شود.

فرماندار سروآباد یادآور شد: محور منطقه هورامان به لحاظ داشتن طبیعت زیبا و بکر هر ساله بویژه در ایام تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجازه حضور به هیچ مهمان، گردشگر و مسافری در این منطقه داده نخواهد شد.

وی افزود: طی یک ماه اخیر در ادامه اقدامات مستمر ستاد مقابله با کرونای شهرستان و ممانعت از گسترش شیوع این ویروس و اجرایی نمودن و بومی سازی طرع تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس،  اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

میرزایی تاکید کرد: استقرار تیم های کنترلی در ورودی شهر سروآباد و اورامان، عدم برگزاری تجمع ها و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح شهرستان از بامداد جمعه هشتم فروردین از جمله این اقدامات است که همچنان ادامه دارد.

فرماندار سروآباد با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مستلزم رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه است، گفت: مردم با فرهنگ و مرزدار شهرستان نسبت به رعایت دستور مراجع بهداشتی،  انتظامی و ذیصلاح توجه لازم را داشته باشند و در این ایام از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند تا به یاری خداوند متعال کرونا را شکست دهیم.

منطقه گردشگری اورامان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است این منطقه به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا و بکر میزبان مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط میهن اسلامی و خارج از کشور است این منطقه ثبت ملی شده و پرونده ثبت جهانی آن نیز در دست اقدام است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آمار فوت شدگان بیماری کرونا در استان کردستان تا ظهر شنبه نهم فروردین به ۴۸ مورد رسید که ۱۸ نفر در سقز، ۸ نفر در قروه، ۵ نفر در سنندج، بانه ۸ نفر، مریوان ۲ نفر، کامیاران ۲، بیجار ۲ و دیواندره سه نفر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تا ظهر جمعه هشتم فروردین ۷۷۱ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده است، افزود: از این تعداد جواب ۳۴۸ مورد آزمایش مثبت و ۴۰۶ مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش ۱۷ نفر نیز هنوز مشخص نشده است 

 وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بدلیل نیاز به ستاپ مجدد دستگاه بعد از ٣٠ روز آماری از مبتلایان در دسترس نیست، یادآور شد : موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۲۲، بانه ۷۱، سنندج ۷۴، کامیاران ۱۱، قروه ۲۵، مریوان ۸، دیواندره ۱۳، بیجار ۱۸، دهگلان چهار و سروآباد ۲ نفر است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.