حسین خوش اقبال روز جمعه در حاشیه بازدید از ۲ نقطه کنترل ترددهای در پلیس راه سنندج - همدان و سنندج - کرمانشاه اظهار داشت: در این نقاط تردد خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد و خودوروهایی که صاحبان آنها ساکن استان کردستان نباشند امکان ورود ندارند و همچنین کردستانی‌ها هم امکان خروج از شهرهای خود را ندارند.  
وی اضافه کرد: با توجه به اختیارات قانونی داده شده امکان توقیف خودروهای متخلفی که به شهرها وارد می‌شوند با جریمه پنج میلیون ریالی از سوی پلیس وجود دارد اما در ۱۲ ساعت گذشته از اجرای طرح این جرایم برای خودرویی اعمال نشده است.  
خوش اقبال یادآور شد: با در نظر گرفتن اینکه استان‌های دیگر هم در حال اجرای این طرح هستند میزان تردد در جاده‌های استان کردستان به شدت کاهش یافته است.  
وی افزود: ساکنین استان کردستان هم این طرح را جدی گرفته، کاملا همکاری می‌کنند و افراد معدودی هم که به مبادی خروجی استان می‌آیند با راهنمایی‌ ماموران پلیس به داخل شهر باز می‌گردند.  
تردد خودروهای غیر کردستانی و مسافر به شهرهای مختلف استان کردستان از ساعت صفر بامداد جمعه هشتم تا ۲۰ فروردین براساس دستورالعمل ابلاغی و اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد و نسبت به بازگرداندن آنها اقدام می‌کند.
به گزارش ایرنا، از ۷۶۴ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۳۱۸ مورد مثبت و ۴۰۱ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۱۴ نفر، بانه ۶۴، سنندج ۶۶، کامیاران ۱۱، قروه ۲۴، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد نیز ۲ نفر است.   

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۰ نفر است که از این تعداد در سقز ۱۷ نفر،   سنندج ۳ نفر، قروه ۶ نفر، بانه ۸ نفر، مریوان،   بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر بخاطر این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.