دکتر هومن قصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند درمان تمام این بیماران به صورت قطعی پایان پذیرفته و ۱۰۳ بیمار بهبود یافته دوران قرنطینه ۱۴ روزه خود را سپری کرده‌ و اکنون می توانند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۹۲۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، اضافه کرد: این تعداد شامل افراد مشکوک، بیمار و ترخیص یافته است و تعداد بستری شدگان در حال حاضر در استان ۱۲۴ نفر است.

قصری گفت: از این تعداد، ۲۹ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۶ نفر در بیمارستان بعثت سنندج، ۴۳ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، ۱۱ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی سقز، هشت نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، چهار نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، پنج نفر در دیواندره، یک نفر در بیمارستان بوعلی مریوان، یک نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد بستری هستند.

وی درباره وضعیت بیماران بستری در مراکز درمانی استان هم گفت: سقز، سنندج و بانه بیشترین آمار بستری شدگان را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به جان باختن ۴۰ بیمار از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز اشاره کرد و افزود: از این تعداد جواب آزمایش ۳۴ نفر مثبت بوده و جواب آزمایش ۶ نفر نیز منفی بود.

به گفته وی، از تعداد فوت شدگان، ۱۷ نفر در سقز، سه نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، هشت نفر در بانه، مریوان، بیجار و کامیاران در هر کدام ۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

قصری به ابتلای  کودک در استان به کرونا اشاره کرد و افزود: سه مورد از مبتلایان کودکان ۵، ۶، و هشت ساله هستند و این نشان دهنده تغییر رفتار ویروس است.

وی گفت: اطلاعات و یافته های اولیه این بیماری  از مرکز شیوع بیماری در چین بوده که نشان می داد کودکان زیر ۱۰ سال به این بیماری مبتلا نمی شوند  و در گروه سنی زیر ۱۵ سال هم مرگ و میر ندارد ولی با توجه به تغییر رفتار ویروس در کشورهای مختلف و از بدنی به بدن دیگر، در ایران، اروپا و آمریکای شمالی شاهد ابتلای کودکان نیز هستیم.

وی از والدین خواست تا تمام مسائل بهداشت فردی را که برای خود رعایت می کنند برای کودکان هم در نظر بگیرند و از حضور آنان در بیرون از خانه ممانعت کرده و از بوسیدن بچه ها توسط افراد مشکوک جلوگیری کنند.

تاکنون ۷۵۰ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده که از این تعداد نتیجه ۲۹۷ مورد آزمایش مثبت و ۳۹۱ مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش ۶۲ نفر هنوز مشخص نشده است.  
موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۰۶ نفر، بانه ۶۰، سنندج ۶۲، کامیاران ۱۱، قروه ۱۹، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد ۲ نفر است.  
تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در استان ۳۴ نفر بود که ۱۵ نفر در سقز، هفت نفر در بانه، سنندج و قروه هر کدام سه نفر، مریوان، بیجار و کامیاران نیز هر کدام ۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.  
در بین مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۳ کودک ۵، ۶ و ۸ ساله هم قرار دارند که آزمایش آنها مثبت بوده ضمن اینکه تاکنون ۹۰ نفر از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹ هزار ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

از ظهر پنجم تا ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در کشور شناسایی شد.

خوشبختانه تاکنون ۹ هزار و  ۶۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
با جان باختن ۱۴۳ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین به ۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.