رحیم صدیقی روز پنجشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش بینی فصل بهار همواره از ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد پایش می‌شود، اظهار داشت: ماه اول بازده زمانی این پایش‌ها از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین انومالی مثبت بارش در استان بود که تاکنون این پیش بینی محقق شده است.

وی اضافه کرد: نقشه بارش از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت بیانگر آنومالی (ناهنجاری) منفی بارش در استان است که این ناهنجاری‌ها در شرق استان منفی ۱۵ میلی‌متر و در بقیه نقاط استان منفی ۱۰ میلی‌متر پیش بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی کردستان یادآور شد: پیش بینی وضعیت بارش‌های ۱۰ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد در این استان بر اساس نقشه بارش به جز بخش‌های محدودی از شمال غرب استان که تمایل به افزایش اندک بارش نسبت به نرمال دارد در دیگر نقاط نرمال است.

وی تاکید کرد: پیش بینی دما در بازه زمانی ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در محدوده نرمال است و از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد نیز بخش‌هایی از جنوب و غرب نرمال و در بقیه نقاط نیم تا یک درجه سلسیوس بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.

در آمار منتهی به اول اسفند ۱۳۹۸ (پنج ماهه سال زراعی مهر تا بهمن) بارندگی‌های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۴۱ درصد کاهش به ۳۰۵ میلی متر رسیده است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.