رییس جمهوری در این ویدیو کنفرانس که در واحد تولیدی سیران یکتا دوشان سنندج با حضور مسوولان این استان برگزار شد، از آخرین وضعیت کردستان و اقدامات انجام شده در این استان برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع پیدا کردند.
دکتر روحانی در این ارتباط تصویری گفت: همه قومیت‌ها از فارس، کُرد و ترک، بلوچ، عرب و  سایر اقوام ایرانی دست به دست هم می‌دهیم و کرونا را شکست خواهیم داد و از این روزهای سخت عبور می‌کنیم.
رییس جمهوری همچنین از روند درمان بیماران کرونایی در کردستان و کاهش ورودی مسافران به این استان ابراز خوشحالی کرد و از مسوولان استان بویژه کادر درمانی و پزشکی در خصوص تدابیر مقابله‌ای با این ویروس تقدیر کرد.
دکتر روحانی همچنین با مدیر عامل و ۲ نفر از پرسنل کارخانه سیران یکتا سنندج در خصوص وضعیت تولید این کارخانه و مشکلات آن گفت‌وگو کرد و تبدیل خط تولید این کارخانه به تولید مواد ضدعفونی‌ کننده را شایسته تقدیر دانست.

 استاندار کردستان نیز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در استان برای مقابله با ویروس کرونا خدمت رییس جمهوری ارائه کرد و گفت: طرح غربالگری افراد در ورودی های این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا شروع و تاکنون ۷۲۶ هزار نفر توسط نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر در این محل ها پایش شده‌اند.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: هم اکنون ۲۶۵ نفر در این استان تست ویروس کرونا شدند که ۱۲۷ نفر از این افراد در بیمارستان ها بستری هستند و ۹۰ نفر نیز پس از بهبودی ترخیص شده و ۲۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر از اطرفیان و بستگان بیماران مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند و تعداد ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری و مداوای بیماران مبتلا به کرونا در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده است.
مرادنیا در خصوص وضعیت مسافران ورودی به شهرهای استان نیز یادآور شد: در نوروز امسال ورود خودروها به این استان ۴۴ درصد کاهش داشت اما به علت باز بودن مرز ترانزیتی باشماق ورود خودروهای سنگین حامل کالاهای صادراتی ۱۵ درصد افزایش داشته است.
استاندار کردستان تاکید کرد: باز بودن مرز باشماق یکی از اتفاقات خوب در این وضعیت است و روزانه به طور میانگین ۷۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی در این مرز تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.