به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان، موج جدید بارشی آسمان این استان را از بامداد امروز فرا گرفته و تا پایان روز یکشنبه نیز بارش باران بهاری ادامه خواهد داشت.

همچنین بر اساس آخرین داده‌های اداره کل هواشناسی کردستان، بعد از عبور این موج بارشی، دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حدود شش درجه کاهش خواهد یافت و به نزدیک یا زیر صفر درجه می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین تغییرات جوی و پیش بینی‌های وضعیت آب و هوای استان، گفت: از اواخر وقت روز جمعه تا بعد از ظهر روز یکشنبه استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که سبب ابری و مه آلود شدن هوا، وزش تند باد لحظه‌ای، بارش باران (در نواحی سردسیر شمالی برف و باران) و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف می‌شود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت و بیشترین میزان کاهش دما متعاقب خروج سامانه بارشی و برای صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران‌های بهاری بطور فراگیر کل نقاط استان را در برمی گیرد و بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده میزان بارش در نیمه غربی و جنوبی استان و در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، مناطق اورامان، سارال و سرشیو، کامیاران و بخش‌های غربی و جنوبی سنندج چشمگیرتر است.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: این بارش‌ها ممکن است باعث آبگرفتگی موقت بویژه در مناطق مذکور، خطر سرمازدگی، کاهش دید افقی بواسطه مه و کولاک خصوصاً در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی شود.

صدیقی یادآور شد: در همین راستا به باغداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از بروز سرمازدگی در باغات انجام دهند و همچنین نسبت به تنظیم دما و رطوبت، و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی اقدام کنند.

وی پاک سازی آبراهه‌ها، جداول و کانال‌های داخل شهری و پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که به واسطه این بارش‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به بارش باران و احتمال وقوع سیل از مردم درخواست داریم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

عرفان مومن‌پور گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اندیشیده شده و رودخانه‌ها و مناطق پرخطر نیزاز قبل لایروبی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات لایروبی رودخانه‌های استان بویژه قشلاق و گاوه‌رود انجام شده است، اظهار داشت: با این وجود نیاز است مردم از حضور در نقاط پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها برای حفظ سلامتی خود، پرهیز کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر آمادگی بخش‌های مختلف این شرکت برای مقابله با سیل تاکید کرد و افزود: تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است.

مؤمن پور ادامه داد: پایش و نظارت رودخانه‌ها هنگام سیلاب توسط کارشناسان و اکیپ گشت و بازرسی آب‌های سطحی، شناسایی و تخریب پل غیراصولی و غیراستاندارد و حادثه خیز با هدف رهاسازی کامل آب از جمله در شهرستان دیواندره از جمله اقدامات این شرکت برای رفع نقاط حادثه‌خیز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1387609
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.