رضا کریمیان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش ها بیشترین خسارت را به سه شهرستان چرداول، سیروان و هلیلان وارد ساخت که مهمترین آسیب نیز تخریب پل جزمان هلیلان است.

وی افزود: این پل که در سیل فروردین ماه نیز تخریب و سپس مرمت شد راه دسترسی چندین روستای منطقه هلیلان را قطع کرده که مقرر شده است به طور موقت از فردا باکس های سیمانی به منطقه ارسال شود تا امکان ارتباط ساکنان روستاها و نیروهای امدادی تا زمان بازسازی پل مهیا شود.

کریمیان یادآور شد: همچنین باتوجه به شدت بارش ها چندین خانوار ساکن شهر سرابله که امکان آبگرفتگی منازل آنها دور از ذهن نیست از منازل خود تخلیه شدند و نیز بارش باران مشکلاتی را برای بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: بارش های اخیر به چندین دهنه پل روستایی آسیب وارد کرد و باعث ریزش و رانش تعدادی از راه های مواصلاتی اصلی و فرعی استان از جمله تخریب یکی از تونل های مسیر ایلام حمیل شد.

وی تاکید کرد: تمام عوامل و اعضای ستاد بحران در شهرستان های مختلف استان در حالت آماده باش قرار دارند و به صورت لحظه ای اوضاع را رصد و پایش می کنند تا خسارت های وارده به زیرساخت های استان به حداقل ممکن کاهش یابد و هیچکدام از ساکنان مناطق شهری، روستایی و عشایری آسیب نببینند.

بنا بر گزارش هواشناسی این سامانه بارشی پرقدرت که از دیروز فعالیت خود را در استان ایلام شروع کرده است تا ساعاتی از روز چهارشنبه همچنان به فعالیت ریزشی خود ادامه می دهد و از اواخر وقت فردا از آسمان استان خارج خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.