«بهرام درویشی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای مخزنی استان کرمانشاه است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل بارش ها و جلوگیری از بروز سیل، ۳۹ درصد ظرفیت سدهای استان تخلیه شد و اکنون ۸۳۴ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه هواشناسی پاییز و زمستان پربارانی را برای کرمانشاه پیش بینی کرده است، افزود: در صورت نیاز حجم آب بیشتری از سدهای استان تخلیه خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه ظرفیت سازی در سدها کاملا مدیریت شده و با توجه به ظرفیت پایین دست انجام می‌شود، تاکید کرد: بیشتر آبی که تخلیه شده برای مصارف کشاورزی و شرب بخصوص در فصل گرما استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از مردم خواست که در فصل بارندگی از حضور در کنار رودخانه های خروشان و شناکردن داخل رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: بیش از ۵۱ میلی‌متر بارش باران تاکنون در سطح استان داشتیم که این بارش ها در سطح شهر کرمانشاه به ۶۶ میلی‌متر رسید.

«محمد خسروی» با اشاره به اینکه پاییز و زمستان پربارانی در راه است، گفت: پاییز سال گذشته ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که ۷۰ درصد بیشتر از نرمال بود؛ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در پاییز امسال ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم که به اندازه نرمال یا مقداری بیشتر است.

وی افزود: در زمستان سال گذشته ۲۵۴ میلی‌متر بارندگی داشتیم که طبق پیش بینی‌ها این میزان بارش امسال حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه پاییز امسال را از سال گذشته بیشتر پیش بینی کرد و گفت: به نظر می رسد که پاییز امسال یک تا سه درجه از سال قبل سردتر و یک درجه از حالت نرمال گرمتر باشد.

خسروی عنوان کرد: میانگین بارش‌های سال آبی گذشته (از مهرماه سال ۹۷ تا شهریور ۹۸) ۷۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به میانگین نرمال ۶۸ و نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.