حسین خوش اقبال روز پنجشنبه اظهار داشت: تعداد محدودی از هیات امنا و ماموستاهای برخی مساجد استان که عدم تجمع و برگزاری نماز جماعت را رعایت نمی‌کنند در صورت ادامه رفتار این افراد محدود ضمن برخورد قانونی و قاطع نسبت به افشای پشت پرده جریانات و قضایایی که بدون توجه به سلامت مردم اصرار بر برگزاری تجمعات و نماز جمعه و جماعات دارند، اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه قصورو کوتاهی از طرف هیچ فرد و گروهی پذیرفتنی نیست و با افراد خاطی بشدت برخورد می‌شود، اضافه کرد: براساس اعلام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، برپایی و اقامه نماز جمعه هفته پیش و هفته جاری در سراسر استان های کشور ممنوع شده است.

خوش اقبال از عنایت و توجه جدی هیات امنای مساجد، روحانیون، امامان جمعه و جماعات و ماموستایان عزیز استان به رعایت مسایل بهداشتی و سلامت مردم در عدم برگزاری نماز جمعه و جماعات تشکر و قدردانی کرد و افزود: در شرایطی که در آن قرار داریم و شیوع ویروس کرونا سلامت مردم را تهدید می کند باید به توصیه های بهداشتی و پزشکی بیش از پیش توجه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه اولویت اول مسوولان و مدیران کشور و استان حفظ سلامت مردم است، خواستار همکاری همه جانبه مردم و مسوولان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این استان شد.

استاندار کردستان نیز پیشتر در نشست ستاد مدیریت کرونا گفته بود: پلیس با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز بزرگ اسلامی ورودی مساجدی را که خلاف دستورالعمل‌ها و خلاف منافع عمومی و به صورت هدفمند اقدام به برگزاری نماز می‌کنند، مسدود کند.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۲۰ کشور جهان در تمام قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که شامل ۳۳ نفر در سقز، ۱۷ نفر در بانه، ۱۱ نفر در سنندج، ۹ نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تاکنون ۶ بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.