۱۲ اسفند همان روزی است که ۱۴ جوان کامیارانی که جز فعالان اجتماعی و فرهنگی این شهرستان هستند به فکر تشکیل ستاد مردمی شکست کرونا افتادند و با درخواست از فرمانداری و شبکه بهداشت شهرستان پا در جبهه مقابله با ویروس کووید ۱۹ گذاشتند.

با همت این جوانان و حمایت مسوولان،  ستاد مردمی شکست کرونا در این شهرستان تشکیل شد تا امروز شاهد مشارکت بیش از ۷۰ جوان کامیارانی در این تشکل مردم نهاد مقابله با مهمان ناخوانده‌ای عضو هستند که در ۲۰ روز گذشته اقدامات آنها بیشتر نقاط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مشارکت همان حلقه فراموش شده توسعه این روزها در بین مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا طوری ابراز وجود کرده که دیگر راهی برای انکار تاثیر آن در جامعه نگذاشته و بی راهه نگفته‌ایم که این تنها دستاورد شیرین این مهمان ناخوانده در ایران است.

عضو شورای اصلی ستاد مردمی شکست کرونا در کامیاران در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور شکست بیماری همچون کرونا تنها با مشارکت همگانی امکان پذیر است چراکه زمان آن رسیده بعضی مسوولیت‌ها را در حد توان مردم و سازمان‌های مردم نهاد از دوش دولت برداریم.

عادل ویسی با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا دستمان خالی نیست، اظهار داشت: نیروی جوان و خوش فکر کشور بزرگترین کمک حال ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است که ما در کامیاران با تشکیل این ستاد به دنبال تحقق اهداف ستاد ملی و استانی از جمله تامین سلامت هرچه بیشتر جامعه خود هستیم.

وی اضافه کرد: این ستاد ۱۲ اسفند با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان با حضور ۱۴ عضو داوطلب به عنوان شورای مرکزی تشکیل شد و همزمان با انجام فعالیت‌های گندزدایی سطح شهر اقدام به عضو گیری افراد مختلف کردیم و اکنون تعداد افراد زیر مجموعه به ۷۰ نفر رسیده است.

عضو شورای اصلی ستاد مردمی شکست کرونا در کامیاران گفت: این ستاد هر شب تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان به صورت منظم در پنج گروه ۱۰ نفره اقدام به گندزدایی مناطق مختلف شهر از جمله پاساژها، دستگاه‌های عابر بانک، خیابان‌ها و معابر عمومی، کوچه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، خودروهای عمومی، مساجد و پارک‌ها و اماکن ورزشی می‌کنند.

ویسی با بیان اینکه عملیات گندزدایی طبق پروتکل‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از سوی شبکه بهداشت و درمان به اعضا آموزش داده شده انجام می‌شود، یادآور شد: ‌برای این عملیات پنج دستگاه تراکتور مجهز به تانکر سمپاشی کشاورزان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام مواد ضد عفونی کننده توسط خیران شهرستان خریداری و در اختیار ستاد قرار می‌گیرد و مقرر شده ستاد به هیچ عنوان کمک نقدی دریافت نکند.

ویسی افزود: انتظار می رود مردم  و خیران برای کمک به ستاد بجای کمک های نقدی لوازم و تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده در اختیار ستاد قرار دهند و علاوه بر آن هم اکنون نیازمند ماشین برای حمل نیروی کار، نیروی انسانی برای کار با پمپ‌های دستی هستیم.

وی با بیان اینکه مقر این ستاد برای ثبت نام اعضا در چهار راه اصلی شهر جنب بانک قوامین خیابان سید قطب واقع شده است، تاکید کرد: این ستاد در نظر دارد با مشارکت خیران ۲ کارواش در ورودی‌های شهر مستقر کند تا خودروهای ورودی به شهر را گند زدایی کنند.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ی کامیاران نیز در این ارتباط ضمن تشکر از خیران و اعضای ستاد مردمی در مقابله با کرونا گفت: ستاد مردمی بازوی توانمند ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان است که می تواند برنامه های مورد نظر را راحت و با هزینه و مدت زمان کمتری تحقق دهد.

مسعود الماسی یادآور شد: در این راستا از فعالیت‌های مردمی حمایت می‌شود و انتظار داریم مردم علاوه بر ماندن در خانه‌ها به منظور قطع زنجیره ابتلا، نیروهای خدمات رسان از جمله شهرداری و ستاد مردمی شکست کرونا را در گندزدایی معابر و اماکن عمومی یاری دهند.

وی افزود: رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ی کامیاران با تلاش شبکه بهداشت ودرمان و دیگر ادارات از روزهای اول شیوع بیماری در کشور فعالیت خود را در زمینه های پیشگیری، اطلاع رسانی، ارتقا فرهنگ سلامت و خود مراقبتی، ضد عفونی و گند زدایی گسترده در سطح معابر عمومی، ادارات، خودروها عمومی و نظارت و کنترل مستمر بر بازار و برخورد جدی با متخلفان در زمینه گرانفروشی شروع کرده است.

فرماندار کامیاران اضافه کرد: برابر مصوبات ستاد شهرستان کلیه اماکن گردشگری شهرستان از جمله روستای گردشگری پالنگان ملزم به ممانعت از پذیرش مسافرین شده‌اند.

الماسی در خصوص خودروهای عبوری ودارای پلاک شهرستان‌ها و استان های دیگر که در کامیاران مشاهده می‌شوند، گفت: این شهرستان به عنوان مسیر ترانزیت خودروهای عبوری از شمال غرب به جنوب کشور است و لوگیری از عبور این خودروها امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: هم اکنون مسوولین شهرستان بصورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند و در ساعات مختلف اقدامات دستگاه‌ها و ستاد مردمی پیشگیری نظارت و کنترل می‌شود.

اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است تاکنون ۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در شهرهای سقز و مریوان جان باخته اند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.