سالار محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان کردستان و مشاهده یک نفر در روزهای اخیر در سروآباد موجب ترس مردم این شهرستان به ویژه کسبه و بازاریان شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر سروآباد در راستای ایجاد آرامش و امنیت در سطح شهرستان و رفع دغدغه و نگرانی کسبه و بازاریان که با کاهش فروش مواجه شده اند طرح بخشش اجاره اسفندماه را اجرا کرده است.

شهردار سروآباد یادآور شد: بیش از ۵۰ باب مغازه در پاساژ بزرگ شهرداری سروآباد در اجاره هستند که مصوبه بخشش اجاره این مغازه ها تنظیم و به امضای شورای اسلامی شهر سروآباد رسیده و برای تایید نهایی و کمیته انطباق به فرمانداری ارسال شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری سروآباد با همکاری سپاه و مرکز بهداشت هر روز معابر و خیابان های سطح شهر و فضاهای ورزشی و تفریحی را ضدعفونی می کنند و آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی به شهروندان ارائه می شود.

محمدی افزود: بنرهای آموزشی برای مقابله با ویروس کرونا در مکان های شلوغ نصب شده و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز تمیز و نظافت کاری شده و در اختیار مرکز بهداشت برای قراردادن توصیه ها و نکات بهداشتی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تخفیف ۴۰ درصدی عوارضات شهرداری سروآباد برای متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اعمال می شود و شهروندان در این خصوص نگران نباشند و لایحه درآمدی برای سال آینده تا پایان اردیبهشت ۹۹ براساس سال قبل اعمال می‌شود.

شهردار سروآباد گفت: بیش از ۵۰ میلیون ریال برای تهیه مواد ضدعفونی، دستکش، ماسک و محلول های بهداشتی هزینه شده است و در سطح شهر در بین شهروندان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: همراهی و همدلی مردم با شهرداری و سایر ادارات و ارگان های پیشرو در مبارزه با کرونا و رعایت نکات بهداشتی درمانی می تواند به داشتن شهری تمیز عاری از هرگونه بیماری کمک کند.

اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است تاکنون ۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در شهرهای سقز و مریوان جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.