سید عبدالرحمن حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون به دلیل گسترش شیوع در تمام شهرها رغبت مردم برای استفاده از وسایل عمومی و حمل و نقل بین شهری برای انجام سفر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: از یک تا ۱۵ اسفند امسال تعداد مسافر جابجا شده از طریق پایانه های استان ۸۰ هزار نفر با استفاده از ۱۳ هزار سرویس بوده که نسبت به ۱۵ روز ما قبل خود از لحاظ تعداد مسافر ۱۵ درصد و از لحاظ تعداد سفر ۱۰ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اماکن و پایانه ها در روز چند نوبت گندزدایی و ضد عفونی می‌شود تا تردد مسافر در پایانه‌ها و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی منجر به گسترش شیوع ویروس کرونا نشود.

حسینی افزود: شرکت‌های حمل و نقل و تاکسی‌های بین شهری نیز موظف هستند قبل از سوار شدن مسافران نسبت به گندزدایی خودرو اقدام کنند که این مساله از سوی بازرسان مشترک راهداری و بهداشت به صورت مرتب نظارت می‌شود.

وی تاکید کرد: در پایانه‌های بار زیر مجموعه این اداره کل نیز سعی شده علاوه بر کاهش اعلام بار، این اقدام را به فضای باز منتقل کنند تا رانندگان کمتر در فضای بسته باشند.

استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

هم اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۶۶ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است و تاکنون پنج فرد مبتلا نیز در استان کردستان (چهار نفر سقز،   یک نفر مریوان) براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.