محمد احمدی عصر دوشنبه در در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش‌های کامل و هشدارهای لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به جامعه هدف بنیاد شهید در سایت ایثار بارگذاری و اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: در زمینه ارائه سایر خدمات از جمله تهیه مواد و اقلام بهداشتی برای جانبازان شیمیایی حاد ریوی و تنفسی نیز با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها مکاتبات لازم انجام شده و در صورت تامین، این اقلام بسرعت در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: در حال حاضر خود دانشگاه علوم پزشکی هم با کمبود این اقلام مواجه است و در داروخانه‌ها اقلام بهداشتی همانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی یافت نمی‌شود و پرسنل بیمارستان نیز با این کمبودها مواجه هستند ضمن اینکه این مشکل کشوری است و فقط مربوط به استان کردستان نیست.

وی اضافه کرد: با این حال، به شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم در صورت وجود مواد و اقلام بهداشتی آن را تامین کرده و در اختیار جامعه هدف قرار دهند البته در تهیه این اقلام جانبازان قطع نخاعی، جانبازان شیمیایی دارای مشکل ریوی حاد و تنفسی و همچنین بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر در اولویت هستند.

احمدی به ابزار گلایه یکی از جانبازان در برخی رسانه‌ها از عدم ارائه خدمات بنیاد شهید به آنان در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید با تمام توان در خدمت جامعه هدف بوده و اقدامات لازم را در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه انجام داده و تلاش خود را برای تامین اقلام بهداشتی برای افراد در معرض آسیب نیز انجام داده و به این روند تا تامین اقلام بهداشتی ادامه می‌دهد.

وی همچنین از جامعه هدف بنیاد شهید بویژه جانبازان شیمیایی خواست، به توصیه‌های داده شده در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه کرده و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

هم اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۶۶ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است و تاکنون پنج فرد مبتلا نیز در استان کردستان (چهار نفر سقز،  یک نفر مریوان) براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.