صلاح‌الدین امیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جانبازان شیمیایی با توجه به مشکلات تنفسی و ریوی با کوچک‌ترین بیماری مرتبط با دستگاه تنفسی، دچار مشکلات حادی می‌شوند از این رو توجه و مراقبت بیشتر از این قشر باید در اولویت شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ۲ هزار جفت دستکش و ماسک برای جانبازان شیمیایی سردشت و توزیع محلول‌های ضدعفونی کننده در بین آنان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نحوه خود مراقبتی در مقابل بیماری کرونا، ارایه مشاور روزانه به جانبازان از طریق تماس تلفنی و ضدعفونی کردن مکان و محل تردد آنان از جمله اقداماتی است که برای این افراد انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیامک های بهداشتی روزانه برای جانبازان شیمیایی هم ارسال خواهد شد، اضافه کرد: جانبازان شیمیایی و نخاعی و دارای بیماری‌های تنفسی ریوی و کبدی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات غیرضروری به‌طور جدی باید پرهیز کنند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به بیماری کرونا در بین جانبازان شیمیایی این شهرستان گزارش نشده و تاکنون نیز بیماری با علایم کرونا در این شهرستان بستری نشده است.

«امیری»، افزود: در شهرستان مرزی سردشت یک‌هزار و ۵۸۰ نفر جانباز شیمیایی وجود دارد که براثر بمباران رژیم بعثی عراق در دوران جنگ تحمیلی دچار مصدومیت و مشکلات ریوی شده‌اند.

 به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۳۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.