کامیل کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز تصمیمات جدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر و روستاهای این شهرستان اتخاذ کردیم که بر این اساس برگزاری هر مجلس عمومی که سلامت مردم را در این شرایط به خطر بیندازند، ممنوع است.

وی با بیان اینکه عده‌ای بدون رعایت مسایل بهداشتی، توصیه و هشدارهای چند روز اخیر پزشکی، همچنان در خیابان ها تردد و تجمع می‌کنند، افزود: سلامت همگانی مردم خط قرمز است و شوخی بردار نیست لذا با همکاری پلیس از هرگونه تجمعی در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

کریمیان اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر در روستاها برپایی مجالس ترحیم، عروسی و هرگونه مجلس عمومی را تعطیل کردیم و با افرادی که این موارد را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی هدف از ایجاد این ساز و کار جدید در شهر و روستاهای سقز را تلاش برای کاهش شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و یادآور شد: همه این موارد و سخت‌گیری در راستای سلامت مردم و پیشگیری از شیوع این ویروس است.

کریمیان تاکید کرد: پاساژها، مجتمع‌های تجاری، دفاتر پیشخوان، بنگاه‌های املاک و خودرو و تعداد زیادی از مغازه ها در این شهر اکنون با مشارکت مردم تعطیل شده است.

وی گفت: به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده تا رانندگانی که بیش از یک ساعت خودروی خود را در معابر اصلی شهر پارک می‌کنند، تذکر دهند و در صورت لزوم جریمه کنند که امیدواریم با این برنامه ها، تردد غیر ضروری مردم در معابر اصلی کم شود.

فرماندار سقز از ائمه جماعت و ماموستایان علوم  دینی خواست از منبرهای مساجد، رعایت مسایل بهداشتی همچون شستشوی دست و صورت به صورت مکرر، ماندن در خانه و خودداری از حضور در تجمعات و توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری از کرونا را به مردم یادآوری کنند.

کریمیان افزود: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند بعد از بهبودی و ترخیص از بیمارستان، در محلی نگهداری می‌شوند تا ضمن اینکه از بهبود آنها اطمینان حاصل کنیم از شیوع بیشتر این ویروس به اعضای خانواده و اطرافیان شان جلوگیری کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.