دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مراجعه به آمار ۱۴ روزه قبل از اعلام شیوع کرونا در کشور (۱۶ تا ۳۰ بهمن) و ۱۴ روز پس از اعلام شیوع این بیماری (یکم تا ۱۴ اسفند) داده‌ها حکایت از کاهش سه درصدی ورود و خروج خودروها به استان دلالت دارد.

وی اضافه کرد: در بازده زمانی پیش از اعلام شیوع (۱۶ تا ۳۰ بهمن) ۵۰۳ هزار و ۱۹۲ خودرو وارد استان شده و ۵۰۴ هزار و ۱۶۳ خودرو نیز از استان خارج شدند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: اما در بازده زمانی پس از اعلام شیوع این بیماری (یکم تا ۱۴ اسفند) ۴۸۸ هزار و ۳۵۸ خودرو به استان وارد شد و تعداد خروجی‌ها در این مدت نیز ۴۸۷ هزار و ۶۹۴ مورد بوده است.

زندی یادآور شد: در بازده زمانی پیش از اعلام شیوع این بیماری (۱۶ تا ۳۰ بهمن) در این استان ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۶۸۸ مورد تردد در جاده‌ها روی داده که این آمار نیز در بازده زمانی پس از اعلام شیوع (یکم تا ۱۴ اسفند) با ۲ درصد کاهش به ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۴۲ مورد رسیده است.

 تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۵۴ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۵ نفر در سقز، ۱۰ نفر در بانه، ۶ نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار ، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۴۹ نفر بوده که در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، ۶ نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، ۲  نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.

تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته گفته بود: از ظهر پنجشنبه تا جمعه یک هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به  ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.