خبرگزاری مهر - کویستان عبدالحکیمی: این روزها کلمه بیماری کرونا جدا از توصیه های جدی پزشکی و رعایت موارد و نکات مهم بهداشتی از جمله دست دادن و روبوسی کردن بیشتر بار روانی جامعه را در بر گرفته است که متاسفانه درصد بالایی از همشهریان ما در استان کردستان با مراجعه های بی مورد به بیمارستانها و مراکز درمانی و پزشکی حتی بدون کوچکترین مورد از بیماری کرونا برای خود واطرافیانشان تنشهای روحی و روانی ایجاد می کنند.

لذا از دیدگاه روانشناختی درصد بالایی از افراد بیمار بیشتر تلقین و ترس از بیماری آنها را آزاد داده و به همین دلیل با ایجاد ترس و دلهره واسترس سیستم ذهنی و افکار خود را دچار ضعف کرده و این روند به تدریج، در کوتاهترین زمان ممکن می تواند سیستم جسمی بدن را نیز در بر بگیرد و در نتیجه بدن در مقابل هر گونه بیماری به شدت واکنش مثبتی از خود نشان می دهد و فرد را مبتلا می کند.

تلقین و استرس منفی در علم رواشناسی می تواند حتی قویترین فرد سالم را دچار اختلال کند و ذهنیت او را نسبت به چیزی که از ان ترس و واهمه دارد را درگیر خود کند و نهایتاً بستر آسان تری برای بدن در مقابل بیماری فراهم کند.

ویروس کرونا مدت دوماه است که از شهر ووهان چین در دنیا به تدریج شیوع پیدا کرده است و جان چند صد نفر را گرفته است اما جالب اینجاست مردم خود این شهر با روحیه بسیار قوی و محکم با این بیماری دست وپنجه نرم می کنند و پیشگیری های لازم را انجام می دهند.

افراد زیادی درکشور ما با دیدگاه رعب و وحشت گرایانه این ویروس را جدا از سلامت جسمی خود، بیشتر روح و روانشان را بیمار و درگیر می کنند و این روش ناشی از یک باور غلطی است که مردم جامعه نباید زیاد به آن بها دهند، چون تنها با موارد و رعایت نکات اولیه بهداشتی و توصیه های پزشکی برای پیشگیری کافی می باشد.

اطلاع رسانی درست و به موقع از سوی رسانه ها و متولیان حوزه بهداشت، عدم توجه به شایعات پخش شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و همچنین رعایت بهداشت فردی سه موضوع و مولفه ای اصلی در راستای مقابله درست و اصولی با ویروس کرونا است و انتظار می رود که این رویه در استان کردستان که مورد هجوم بی رحمانه رسانه های دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی است، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.