محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در ورودی ۲ شهر سقز و بانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا زمان نیاز این کار در شهرهای ذکر شده انجام می‌شود، افزود: افراد یا مسافرانی که به شهرهای سقز و بانه وارد می‌شوند و یا کسانی که احساس می‌کنند علائم بیماری کرونا را دارند، تست تب سنجی روی آنان انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در صورت تهیه امکانات از سوی علوم پزشکی و اعلام نیاز، کار تب سنجی به صورت داوطلبانه توسط نیروهای داوطلب این جمعیت در ورودی شهرهای دیگر استان نیز انجام می‌شود.

محمدی به اقداماتی در بحث آموزش مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد و یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق سایت هلال احمر نکات لازم برای مقابله با این بیماری را مطالعه کنند.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود  ۱۴ مورد قطعی ابتلای به ویروس کرونا در کردستان ثبت شده و تاکنون مورد مثبتی که فوت کرده باشد در این استان گزارش نشده است.  

همچنین ۸۵ نفر از اقوام و بستگان بیماران کرونای مثبت نیز در خانه هایشان قرنطینه هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه ( چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.