از روزی که کرونا به کشورمان آمد، دشمنان ملت از این ویروس موذی‌تر عمل کرده و گوی سبقت را از کشت و کشتار این بیماری ربودند تا نشان دهند که بر خلاف آنچه که وانمود می‌کنند نه تنها به فکر ملت ایران نیستند، بلکه بزرگترین دشمن همین ملت هستند.

۱۵ تا ۲۱ اسفند در ایران به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و قرار است در این هفته ۱۰۰ هزار اصله نهال در استان کردستان غرس شود.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه ۱۶ هزار هکتار از این جنگل‌کاری سه‌شنبه هفته آینده در دامنه آبیدر انجام می‌شود، تاکید کرد: معمولا چاله‌کنی برای غرس نهال چند روزی زودتر از روز درختکاری عمومی انجام می‌شود که این کار در دامنه آبیدر اکنون انجام گرفته است.

سعدی نقشبندی به سوءاستفاده دشمنان و شبکه های معاند از این مساله برای زدن ضربه روانی به مردم اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی که اقدامات بشردوستانه باید در صدر تمام مسائل باشد، دشمنان از یک اقدام زیست محیطی هم به عنوان دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

عضو شورای شهر سنندج هم گفت: این روزها هراس و ترس از بیماری «ویروس کرونا»  سبب شده تا شایعات بی پایه و اساس با سرعت بیشتری از خود ویروس پخش شوند و متاسفانه به راحتی از سوی اکثر مردم بدون هیچ تحقیق و بررسی پذیرفته هم می‌شود.

غریب سجادی افزود: از چند ساعت قبل کلیپی توسط صفحه انیستاگرام شبکه من وتو پخش شده که در آن یکی از گزارشگران می‌گوید در کوه آبیدر دارند امواتی که مبتلا به کرونا ویروس هستند را دفن می‌کنند!  

وی تاکید کرد: آنچه که لازم است گفت اینکه اولا چاله های کنده شده در دامن آبیدر روبروی بلوار شهدای نیروی انتظامی بالاتر از کمربندی آبیدر(ضلع جنوبی پارک کودک) جهت آماده سازی کاشت نهال (به مساحت ۴ هکتاری) در هفته درختکاری است که بدلیل حجم زیاد از بیل مکانیکی جهت کندن چاله هایی به عمق ۷۰ در ۷۰ استفاده شده، دوما تا امشب تنها یک مورد فوتی مشکوک به آلودگی کرونا ویروس به بهشت محمدی سنندج آورده شده که آن هم با تدابیر بهداشتی و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت دفن شده است.

فاجعه آفرینی

یک مدرس روانشناسی و آسیب شناسی روانی می گوید: طیفی هستند که خطرات کرونا را بسیار اغراق‌آمیز بیان و یک تصویر بسیار فاجعه‌بار از ورود آن به ایران مطرح می‌کنند.

کاوه قادری افزود: باید هشیار باشیم تا تصویری فاجعه‌آمیز از این بیماری ارائه ندهیم؛ چون بخش زیادی از واکنش بدن ما به بیماری تحت تأثیر افکار ما قرار دارد و ترس‌های ما ممکن است مقاومت بدن ما در برابر این ویروس را کم کند.

این مدرس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به حجم انبوه اطلاعات متفاوت درباره ویروس کرونا گفت: در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور، واکنش‌هایی در فضای روانی جامعه صورت می‌گیرد و نیز شایعاتی که در فضای مجازی هرلحظه و به‌صورت انبوه و گسترده ردوبدل می‌شود، ممکن است به‌نوعی سبب سلب آرامش ذهنی و روانی مردم شده باشد.

وی تاکید کرد: در جامعه‌ای که سواد رسانه‌ای در حد بالایی نباشد و عکس‌ها و خبرهای دریافتی را بدون تجزیه‌ و تحلیل و به‌ سرعت پذیرش کند، این مساله سبب ناامنی بالایی می‌شود.

همسو با کرونا علیه مردم

در حالیکه همه مسوولین برای مهار کرونا کمر همت بسته‌اند و سعی در ایجاد جو روانی آرام در جامعه دارند اما برخی دشمنان در جبهه مقابل همه تلاش خود را به این مساله معطوف کرده‌اند که با اسم رمز کرونا، هراس به دل مردمی بیاندازند که بیش از ۴۱ سال است، مردانه در برابر همه هجمه‌های آنان ایستاده‌اند.

آنها که هجمه خود را با ترسیم چهره خرافی و به‌دور از عقلانیت از اعتقادات دینی مردم آغاز کرده بودند در ادامه خط خبری هراس‌افکنی خود به غسالخانه‌ها و قبور دست جمعی و بالاخره به آبیدر سنندج رسیدند تا چاله‌های درختکاری را به عنوان قبور اموات کرونایی جلوه دهند، البته سابقه استفاده از درخت در اخبار این شبکه‌ها جدید نیست و قبل‌ترها هم در راهپیمایی‌های مختلف، راهپیمایان را درخت دیده بودند و حالا هم زیاد عجیب نیست که چاله‌های کاشت درخت را هم قبر ببینند.

و حالا ایران در مقابل یک جنگ گسترده سیاسی امنیتی و بیولوژیکی قرار گرفته و امپراطوری رسانه‌ای دشمن با تمام توان و با هرچه تحریف و دروغ است به میدان آمده تا از کرونا پیشی بگیرد.

ملت ایران همواره نشان داده که در برابر دشمن منفعل نیست و دروغهایش را باور نمی کند و همین باعث شده تا دشمن زبون تر از همیشه به شایعاتی بدیهی برسد که مرغ پخته را هم به خنده می اندازد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

رئیسی گفت: از ابتدا تاکنون بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.