محمد خداپرست روز چهارشنبه در نشستی با رئیس شورای شهر اردبیل همچنین خواستار توجه ویژه شورای شهر اردبیل به حوزه محیط زیست شهری شد و افزود: بهره ‌مندی از کار علمی و کارشناسی در مدیریت پسماند و استفاده از تکنولوژی مدرن در دفع اصولی انواع پسماندها ضرورت دارد.
او با اشاره به فعالیت 6 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست استان گفت: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان توانسته اند با ایجاد حساسیت های لازم در سطوح مختلف جامعه به عنوان الگویی موفق در حفاظت و حراست از محیط زیست استان باشند که از جمله این برنامه ها طرح کمپین 'نه به کیسه های پلاستیک' و توزیع کیسه های پارچه ای توسط انجمن حیات پاک در فروشگاههای بزرگ و طرح پاکبانان محرم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه با هدف اعلام وضعیت کیفی هوای شهر اردبیل در حال حاضر اردبیل تنها یک ایستگاه سنجش کیفی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل قرار دارد بر مساعدت شهرداری اردبیل برای تهیه یک ایستگاه و نصب آن در مرکز شهر اردبیل تاکید کرد.
به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این نشست گفت: نگاه ما در مجموعه شورا اجرای طرح ها و پروژه ها در راستای حفظ محیط زیست است و بر اساس این دیدگاه، توسعه شهر به توسعه پایدار می انجامد.
علیرضا پوستی افزود: توجه به مدیریت پسماند ، افزایش فضای سبز و اختصاص اعتبار برای پروژه های زیست محیطی از اولویت برخوردار است و در طرح تفصیلی شهر اردبیل ایجاد و گسترش کمربند سبز شهر اردبیل مد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال ‌های اخیر نقش سازمان‌ های مردم نهاد در حوزه محیط زیست پررنگ تر از گذشته است گفت: شورای شهر و شهرداری اردبیل از اجرای برنامه های زیست محیطی در راستای اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان سازی حمایت می کنند.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.