اولین خبر تجمع تعدادی از مردم در مقابل بیمارستانی در تالش گیلان و فریاد تخلیه بیمارستان به دلیل اینکه معتقد بودند در این بیمارستان بیماران مبتلا به کرونا نگهداری می‌شوند، بود.

خبر دوم اما نگران کننده‌تر هم بود، عده‌ای از هموطنان در یکی از شهرهای بندرعباس اقدام به آتش زدن یک درمانگاه کردند که اگر آتش نشانی و پلیس سر نرسیده بود شاید شاهد فاجعه‌ای بزرگ بودیم.

اینجا هم پای ویروس کرونا در میان بود اما متهم نبود و متهمانی از جنس دیگر داشتیم، آری انسان‌هایی که خود ممکن است هر لحظه قربانی ویروس شوند قدم پیش گذاشته اند تا قربانی بگیرند! قربانی از میان کسانی که خود در حال جنگ با ویروس کرونا هستند، صدای یکی از کسانی که در صحنه در حال فیلم گرفتن است پرده از حقایق مهمی کنار می‌زند.

فرد انگیزه آتش زدن بیمارستان را انتقال بیماران کرونایی از قم به این بیمارستان بیان می‌کند! اینکه چطور این افراد برای چنین عملی حتی فکر نمی‌کنند چه برسد دست به تحقیق بزنند پای رسانه‌های کشورهای دیگر را به میان می‌کشد.

آنها از خود نمی‌پرسند که چه لزومی دارد از آن فاصله طولانی بیمارانی را به درمانگاهی در جنوب کشور بیاورند و فرضا هم که آورده باشند مگر هم وطن نیستند؟ مگر بیمار گناهی کرده است؟ در شرایطی که حتی برای زندانی حقوقی قائل می‌شوند این جماعت چگونه اینگونه عنان اختیار و عقل خود را با یک شایعه از دست داده‌اند، تنها یک دلیل خود را نمایان می‌کنند.

رسانه‌های بیگانه فارسی زبانی سال‌هاست مستقیم و غیرمستقیم در حال جداسازی ملت از یکدیگر و کاشتن تخم نفرت در دل آنها هستند و همیشه تلاش کرده‌اند یک دو قطبی در کشور ایجاد کنند. اخیرا و با بروز ویروس کرونا از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارجی آمارهایی متفاوت با منابع رسمی کشور در رابطه با تعداد کسانی که جان خود را توسط کرونا از دست داده‌اند منتشر شد.

این رسانه‌ها حتی چنان در شایعه پراکنی تعجیل داشتند به طوریکه آماری که در یک روز از کشته‌ها از این رسانه‌ها شنیده می‌شد با یکدیگر هم تناقض داشت به عنوان مثال بی‌بی سی فارسی از ۲۱۰ کشته و ایران اینترنشنال رسانه وابسته به عربستان از ۱۹۰ کشته خبر می‌دهند.

تلاش‌های این رسانه‌ها برای شبه افکنی و القای اینکه ایران در اطلاع رسانی مخفی‌کاری می‌کند بنابراین به سمت رسانه‌های ما بیایید به صورت مداوم ادامه داشت و کار را به جایی رساندند که القا کنند که ایران بیشتر از هر کشوری در حال انتقال ویروس کرونا به کشورهای دیگر است.

جدیدترین اقدامات آنها که محرک مستقیم‌تری برای اعمالی همچون آتش زدن یک درمانگاه است همان اسم رمزی بود که با اشاره انگشت اتهام شیوع ویروس کرونا به سمت شهر قم آغاز شد و خبرها و گزارش‌ها چنین القا می‌کرد که گویی شهر قم ویروس را ساخته و در حال پخش آن در کشور و دنیا است!  

این رسانه‌ها برای هدف خود که کاهش اعتبار حکومت و سرنگونی یک نظام است حاضر بودند در بین راه از روی اعتماد به نفس مردم، شجاعت آنها در مقابله با یک بیماری و آرامش و اتحاد آنها به آسانی رد شوند و برای آن از هر کاری دریغ نمی‌کردند و مشخص است که چنین اتفاقاتی از آن حاصل می‌شود.

کسانی‌ که گمان می‌کنند با خیال و وهم کشف اخبار دست نیافتنی رو به این رسانه‌ها می‌کنند و قایق اعتماد خود را در این رود رها می‌سازند بدانند خود را در آغوش ویروسی خطرناک‌تر از کرونا انداخته‌اند که شاید به مسری بودن کرونا نباشد اما کشنده‌تر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.