رحیم صدیقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ اسفند حدود ۳۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۵۱۷ میلی‌متر سال قبل ۴۱ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۵ ساله (از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۷) که ۳۲۲ میلی‌متر بود نیز پنج درصد کاهش دارد.

صدیقی یادآور شد: در این مدت ۹ شهرستان مریوان، سروآباد، کامیاران، دهگلان، قروه، سقز، دیواندره، بانه و سنندج شاهد کاهش بارندگی بوده اند اما بیجار تنها شهرستانی است که امسال نه تنها کاهش نزولات را تجربه نکرده بلکه بارندگی‌های آن نیز نیز نسبت به مدت‌ مشابه سال قبل نیز از افزایش ۹ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: حجم بارش‌های بیجار از ابتدای سال آبی جاری تا کنون حدود ۳۶۳ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۴۰ میلی‌متر سال قبل ۹ درصد رشد داشته و نسبت به آمار بلند مدت ۲۵ ساله خود که ۱۸۳ میلی‌متر بود ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین کاهش‌ نیز مربوط به مریوان با ۵۳۱ میلیمتر بارندگی و ۵۴ درصد کاهش و کمترین کاهش نیز مربوط به قروه با ۲۰۶  میلی‌متر شامل ۲۲ درصد افت است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.