برهان صلواتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اجرای بسیاری از خدمات به کارگران نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست، اظهار داشت: براساس پیام‌ها و اطلاع رسانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهترین و اثرگذارترین راهکار ممکن برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم، اقدامات و راهکارهای لازم برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از ویروس کرونا در محیط‌های کارگری در حال انجام است و همه رویدادهای ورزشی و فعالیت مجموعه های ورزش کارگری، برگزاری هر نوع نشست کارگری و کارفرمایی، جلسات و مجامع تعاونی ها تا اطلاع بعدی لغو شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه بر اساس دستور مقام عالی وزارت تمام دفترچه های بیمه تامین اجتماعی که اعتبار آنها به پایان رسیده است تا پایان فروردین ماه دارای اعتبار بوده و نیازی برای مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی برای تمدید نیست، افزود: حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز از طریق دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع بعدی لغو و به همان شیوه سنتی احراز هویت انجام می‌گیرد و در موارد بسیار ضروری هم نیازی به مراجعه نیست.

صلواتی یادآور شد: مکاتبات لازم با همه واحدهای کارگری، کارفرمایی و تعاونی ها برای فراهم سازی شرایط حفظ سلامت کارگران در محیط‌های کار و ضدعفونی کردن این محیط‌ها انجام شده است تا شاهد کمترین آسیب ممکن در جامعه کارگری و کارفرمایی استان در مقابل ویروس کرونا باشیم.

وی از همکاری و عزم و اراده کارگران، کارفرمایان و تعاونگران کردستانی در پیوستن به پویش ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: تعدادی از تعاونی های صنایع دستی استان با تغییر موقت خط تولید خود، روزانه هزاران ماسک پزشکی تولید و برای توزیع رایگان در اختیاز علوم پزشکی قرار می دهند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۹۷۸ نفر هستند که ۱۷۵ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۵۴ نفر فوت کرده‌اند.

 تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

 ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون ۵۹۳ نفر در ۲۶ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا ظهر روز یکشنبه ۱۱ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.