نوید دانایی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ماسک به اندازه کافی در استان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه  علوم پزشکی سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ماسک مانع انتقال ویروس نمی‌شود، بلکه اقدامی برای رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و سرفه است و به جز مراکز بیمارستانی، ضرورتی برای استفاده از ماسک وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید آگاه باشند استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس  کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: استفاده از ماسک در دستورالعمل‌های تعیین شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد و مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک‌ در واقع بحرانی خودساخته ایجاد کرده‌اند.

دانایی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روزهای اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای کنترل قیمت با کمک تعزیرات نظارت بر داروخانه‌ها را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در نظارت‌های به عمل آمده مشخص شد برخی از مراکز از فروش ماسک خودداری می‌کردند و یا برخی ماسک‌ها را با قیمت گران می‌فروختند که هر۲ مورد این تخلفات تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت :هیچ مورد مشکوک به کرونا در استان سمنان و شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه گزارش نشده است اما بر رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می‌شود.

طبق گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید از نظر ابتلا به ویروس کووید۱۹( کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، تا امروز قطعی شده و دو بیمار جدید از این افراد جان خود را از دست دادند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان سمنان شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.