مراد فتحی روز شنبه اظهار داشت: در تمام زندان‌های استان و در اقدامی عاجل و برنامه ریزی شده، نیروها بالاخص کارکنان حوزه بهداشت و درمان بسیج شده و اقدامات پیشگیرانه را در سریعترین زمان ممکن اجرایی کردند.

وی افزود: نصب بنرهای آموزشی، توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص راه‌های پیشگیری از کرونا، ضدعفونی کردن روزانه خوابگاه‌های زندانیان و سربازان در بازه زمانی سه مرتبه در طول شبانه روز، گندزادایی سطوح، دستبندها و اتومبیل‌های اعزام و آشپزخانه‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در زندان‌های استان است.

فتحی از قرنطینه شدن زندانیان جدید الورود تا اطمینان کامل از سلامتی آنان خبر داد و اضافه کرد: زندانیان جدیدالورود نیز به محض پذیرش، از سوی پزشکان مستقر در زندان به طور کامل معاینه شده و پس از نگهداری به مدت ۲ هفته در واحد قرنطینه و اطمینان کامل از عدم ابتلای آنان به بیماری، به خوابگاه هدایت می‌شوند.  

وی محدود کردن ملاقات حضوری زندانیان را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: از آنجایی که حفظ سلامت زندانیان جزیی از حقوق شهروندی آنان است بنابراین انجام ملاقات‌های حضوری خانواده‌ها تا گذر از این شرایط صرفا با هماهنگی های لازم و با تدابیر بهداشتی به ملاقات‌های کابینی محدود می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تقدیر ویژه از تعامل و همکاری موثر رییس کل دادگستری و مسوولین قضایی استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها گفت: قضات و مسوولین قضایی کردستان اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی از جمله اعطای حداکثری مرخصی به مددجویان واجدالشرایط و همچنین به تعویق انداختن برخی مجازات حبس را بکار گرفتند تا به این ترتیب با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بتوان به بهترین شکل ممکن پیشگیری های لازم در مقابله با این بیماری اپیدمی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.