به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اعلام اینکه با سرمایه گذاری انجام شده زیرساخت های مخابراتی در شهرستان کامیاران توسعه و ارتقاء یافته اند، افزود: این مهم موجب تحقق اهداف مخابراتی در راستای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات مخابراتی، جلب رضایت مشتریان و اعتماد سازی مشتریان نسبت به برند مخابرات خواهد شد.

وی ضمن تشریح اقدامات و اجرای پروژه های مخابراتی از ابتدای سال جاری تا کنون، توسعه و کابل کشی فیبرنوری به عنوان جدید ترین فناوری مخابراتی، در شهرستان کامیاران را یادآور شد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۱۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان با هدف ارائه خدمات بر بستر فیبر نوری، کابلکشی شده است.

وی به افزایش پورت های سرویس ADSL در شهرستان کامیاران اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون تعداد هفت هزار و ۹۰۴ پورت ADSL مخابرات در شهرستان کامیاران ظرفیت سازی شده است که از این آمار تعداد چهار هزار و ۴۲ پورت آن به متقاضیان واگذار شده و بستر واگذاری پورتهای جدید به سایر مشتریان نیز فراهم می باشد.

وی با اعلام این مهم که دو هزار و ۴۲ مشترک روستایی از سرویسADSL مخابرات در شهرستان کامیاران از مزایای این محصول مخابراتی استفاده می کنند خاطر نشان ساخت: در حال حاضر تعداد ۵۶ روستای این شهرستان تحتپ وشش اینترنت پرسرعت هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: تعداد ۲۰ مشترک FTTH و تعداد ۱۶ مشترک VDSL در شهرستان کامیاران از سرویس های مبتنی بر دیتا استفاده می کنند.

وی ارائه خدمت به مشتریان ( G.کلان) در این شهرستان را تشریح نمود و اظهارداشت: تعداد ۱۱۳ مشتری G. در کامیاران فعال می باشند که از سرویس ها ومحصولات مخابرات منطقه کردستان بهره می گیرند.

وی در ادامه از توسعه و ارتقاء زیرساختهای حوزه ارتباطات سیار در شهرستان کامیاران خبر داد و افزود: هم اکنون تعداد ۴۲ هزار و ۱۶۴ مشترک دائمی و اعتباری تحت پوشش خدمات وسرویس های دیتای همراه اول مخابرات هستند.

وی با اشاره به توسعه و ارتقاء شبکه تلفن سیار شهرستان کامیاران گفت: در این شهرستان تعداد ۴۷ سایت دارای تکنولوژی ۲G، تعداد ۱۷ سایت دارای تکنولوژی ۳G و تعداد ۲۳ سایت دارای تکنولوژی ۴G وجود دارد.

حکمت با بیان اینکه از تلفن ثابت به عنوان اولین وسایل ارتباطی و مخابراتی در سطح کشور و استان می توان یاد کرد و افزود: در حوزه تلفن ثابت و ارتقاء کیفی وکمی آن در شهرستان کامیاران طی سال جاری اقدامات چشمگیری صورت گرفته است که تعداد ۳۶ هزار و ۷۱۷ شماره تلفن ثابت منصوبه در این حوزه موید این امر است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۳ شماره تلفن ثابت مشغول بکار در این شهرستان وجود دارد، افزود: از این شماره ها تعداد ۱۶ هزار و ۵۵۰ مورد آن شهری، ۱۳ هزار و ۹۸۲ مورد روستایی و تعداد ۳۱ مورد آن SIP PHONE هستند.

حکمت به مطالبات روستاییان از مخابرات و میزان بهره مندی از خدمات و محصولات همسان با مشتریان شهر نشین اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و جلب رضایت مشتریان در روستاها و بر اساس موقعیت توپوگرافی و در نظر گرفتن شاخص جمعیتی آنها اقدامات چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که توسعه و ارتقاء خدمات و زیرساخت های مخابراتی در روستاها، یکی از اهداف و برنامه های اولویت دار شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان است، افزود: در همین راستا اقدامات مطلوبی برای توسعه زیرساخت های مخابراتی در روستاهای شهرستان کامیاران صورت گرفت که بهره مندی ۱۴۸ روستای دارای سکنه معادل (۹۷.۳ درصد) بیانگر تحقق این مهم است.

وی در پایان به استراتژیهای مخابرات منطقه کردستان در راستای توسعه و ارتقاء زیرساخت های مخابرات اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت مخابرات ایران، همکاری و تلاش مجموعه مخابرات در استان و استفاده حداکثری از توان و تخصص همکاران وظرفیت های موجود، برنامه ریزی های کارشناسی شده ای برای محقق نمودن این امر تدوین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.