حمید اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان دارای ۲ موزه شامل خانه کرد (موزه مردم نگاری) و موزه تاریخی سنندج است که ماموران این اداره کل به صورت روزانه آنها را ضدعفونی می‌کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون تصمیمی در خصوص تعطیلی کامل این مراکز اتخاذ نشده و در صورت اعلام وزارتخانه، این اداره کل مشکلی برای تعطیلی کامل این مراکز و ممانعت از ورود بازدید کنندگان ندارد.

اسکندری با بیان اینکه موزه‌های کردستان در روزهای گذشته شاهد کاهش تعداد مراجعه کنندگان بوده است، افزود: احتمال گسترش شیوع ویروس کرونا مهمترین دلیل این کاهش است.

مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز طی نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری کشور دستور داد از پذیرش بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس باعث ذات الریه (سینه پهلو) میشود. کسانی که دچار این بیماری میشوند، از سرفه، تب و مشکلات تنفسی رنج میبرند. در موارد شدید ممکن است نارسایی اعضایی مثل کلیه اتفاق بیفتد و ممکن است فشار خون از حالت طبیعی خارج شود.

این ذات الریه ویروسی را نمیتوان با آنتی بیوتیک (چرک خشک کن) درمان کرد. داروهای ضد ویروسی که برای آنفلوانزا تهیه شده اند نیز در این بیماری کاربردی ندارند. اگر فردی در اثر ابتلا به این بیماری به بیمارستان مراجعه کند، درمان اصلی مراقبت و پشتیبانی از عملکرد ریه ها و اندامهای دیگر و دادن مایعات کافی به بیمار است.

بهودی بستگی به قدرت سیستم ایمنی بیمار دارد. بسیاری از کسانی که در اثر ویروس کرونا مرده اند پیش از آن هم از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار نداشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.