محمدحسین محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون پنج باب تصفیه‌خانه آب در مناطق مختلف استان فعال است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات آبفای شهری بهره‌مند هستند.

وی ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان را در ابتدای دولت یازدهم و در طول شبانه‌روز ۱۴۸ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون ۲۰۳ هزار مترمکعب است و تعداد آزمایشگاه‌های فاضلاب نیز هشت مورد است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد چاه های آب در مدار ۱۰۶ حلقه بوده و حداکثر ظرفیت منابع تامین آب به ۱۴۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

محمدی با بیان اینکه حجم کنونی کل آب تولیدی استان  ۱۱۸ میلیون مترمکعب است، اضافه کرد: طول شبکه توزیع آب استان اکنون چهار هزار و ۸۰۸ کیلومتر است، ضمن اینکه تعداد مخازن ۱۴۲ مورد است و ۲۵۳ هزار مترمکعب ظرفیت دارند.

وی از وجود ۳۹۸ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان خبر داد و گفت: حجم فاضلاب جمع آوری شده ۲۲۵ هزار مترمکعب است و طول شبکه جمع آوری نیز از یک هزار و ۴۶۱ کیلومتر در سال ۹۲ به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر ارتقا یافته است.

در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفای شهری کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.