حسن حسین‌زاده که متولد ششم مرداد ۱۲۸۰ هجری شمسی بخش نمشیر بانه است، عصر امروز در شعبه شماره ۲۳ شهر بانه حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

این پیرمرد با وجود کهولت سن و ضعف جسمانی، با عشق و علاقه خاصی همراه با پسر و عروسش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت کرد.

حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که چرا در انتخابات شرکت کرده است؟ اظهار داشت: مردم و کشورم را دوست دارم و به همین خاطر احساس مسوولیت کردم و در پای صندوق رای حاضر شدم.

این پیرمرد بانه‌ای از مردم خواست در انتخابات مجلس حضوری پرشور داشته باشند و اضافه کرد: حضور پررنگ مردم باعث افزایش وحدت و انسجام بین ملت ایران و حفظ امنبت کشور می‌شود.

بانه در ۲۴۲ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است و در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۰ کاندیدا برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس رقابت می‌کنند.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند که امروز در روند انتخابات ۶ نماینده خود را از بین ۹۴ داوطلب انتخاب می کنند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

۹۴ کاندیدا شامل ۸۶ مرد و هشت زن در استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.