سرهنگ جعفر غفاریان روز سه‌شنبه در یادواره شهدای ترور با شعار ایران من وحدت و ایثار بزرگداشت سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: در طول چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ۱۷ هزار و ۱۷۶ شهید در اقصی نقاط میهن اسلامی توسط عناصر وابسته  به دشمنان ترور شدند که ۳۲ شهید متعلق به سروآباد است.

وی افزود: ترور نقض کننده حقوق بشر و مغایر با قوانین جنگی و بین المللی است، عملی که بیانگر ناجوانمردی و نامردی دشمن است، عملی زشت و به دور از انسانیت که باعث ایجاد هراس و ترس در جامعه شده و داغ سنگینی بر دل خانواده قربانیان بیگناه و غیر مسلح می‌گذارد.

فرمانده سپاه سروآباد با بیان اینکه شهدای ترور سروآباد مظلومانه شهید شدند، اضافه کرد: شهیدان این خطه در راه حفظ انقلاب و نظام توسط کسانی که ادعای دموکراسی و آزادی دارند، به شهادت رسیدند ولی نام و یادشان برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

وی یادآور شد: بزرگترین جرم و گناه شهیدان ترور، خدمتگزاری به مردم و ترویج آموزه های دینی و اسلامی بود اصولی که مغایر با قوانین و برنامه دشمنان است.

سرهنگ غفاریان خطاب به دشمنان انقلاب گفت: ۴۰ سال خیانت، توطئه، نقشه چینی و هر آنچه که در توان داشتید علیه نظام و انقلاب انجام دادید اما در مقابل به جز ایستادگی، ایثار، مقاومت و شجاعت و مردانی این ملت چیزی ندیدید.

وی ادامه داد: برعکس دشمنان که از این همه جنایت و توطئه چینی چیزی بدست نیاوردند انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال در برابر تجاوز دشمنان محصولات بزرگی برداشت کرد که استقلال، شرف، آزادی و فرهنگ اسلامی از مهمترین آنها است.

فرمانده سپاه سروآباد تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه عمر آن در سایه جنگ روانی دشمنان، تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی به موفقیت های بسیار خوبی در زمینه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی دست یافت که همه این محصولات به برکت انقلاب و ایثار و ایستادگی ملت بدست آمده است.

وی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی کسی بود که عمر گرانبهای خویش را در راه انقلاب و خدمت به این مرز و بوم گذاشت و مبارزه علیه ظلم و ستم و دفاع از مظلوم را در بین آزادیخواهان جهان نهادینه کرد.

سرهنگ غفاریان یادآور شد: سردار سلیمانی خدمت به مردم را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به انقلاب اسلامی وفادار و علاقمند بود و همیشه اطرافیان خود را به خدمت صادقانه به مردم به ویژه به مظلومان و فقیران جامعه سفارش می‌کرد.

وی اضافه کرد: اخلاق، سیره و شخصیت سردار شهید سلیمانی باید در جامعه منتشر و به کل افراد جامعه تعمیم داده شود تا راه، سیره و خون شهدا گرامی داشته و انقلاب اسلامی را در برابر تجاوز دشمنان و بدخواهان نظام بیمه کند.

امام جمعه سروآباد هم در سخنانی با اشاره به جایگاه شهید در دین اسلام گفت: شهیدان از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار هستند و در روز قیامت با پیامبران و بزرگان دین محشور می شوند و جایگاه آنها بهشت فردوس است.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی به آیه ای از قرآن مجید اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می فرماید، شهدا را مرده نپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد خالق خود روزی می خورند ولی شما آنها را نمی بینید.

وی یادآور شد: مردم شهرستان سروآباد در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته و به دستاوردهای نظام وفادار بوده اند و در طول جنگ تحمیلی بیش از ۴۰۰ شهید، ایثارگر، آزاده و جانباز تقدیم نظام و انقلاب کردند.

ماموستا حسینی تاکید کرد: امروز نوبت مسوولان است که خدمتگزار واقعی این مردم باشند و به مشکلات و درخواست آنها رسیدگی کنند و این موضوع  مهم را به ذهن داشته باشند که اساس انقلاب اسلامی بر پایه حمایت و مشارکت مردم بنا شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه سروآباد نیز فرازی از وصیت نامه و مناجات نامه سردار شهید سلیمانی را قرائت کرد و گروه تئاتر دانش آموزی مدرسه راهنمایی شهید رجایی به اجرای تئاتر با موضوع شهید و شهادت پرداختند و در پایان از خانواده های معظم شهدا تجلیل و قدردانی شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.