حسن صومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درخواست صدور شناسنامه المثنی و تعویض آن در اسرع وقت و خارج از نوبت تا ۳۰ بهمن امسال در ادارات ثبت احوال و  دفاتر پیشخوان‌ دولت با سرعت انجام می شود تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه یکم اسفند دیگر درخواست تعویض شناسنامه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: تمام ادارات ثبت احوال روز یکم اسفند تا ساعت ۱۶ و روز جمعه هم بطور تمام وقت باز بوده و آماده تحویل شناسنامه‌ها و یا کد ملی به متقاضیان هستند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اعلام کرد: ۵۸ هزار و ۲۴۰ هزار نفر رای اولی در این استان دوم اسفند امسال برای نخستین بار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

صومی افزود: اداره‌کل ثبت احوال استان از تمام امکانات خود همچون دوره‌های گذشته برای برگزاری انتخاباتی پرشور و کمک به شناسایی هویت افراد واجد شرایط با صدور شناسنامه و ارائه کد ملی استفاده می‌کند.

براساس آمار رسمی سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که براساس امار غیر رسمی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط رای دادن هستند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.