حجت الاسلام مهدی رحمانی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا افق ۱۴۰۴ شبکه اثربخش و کارآمدی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این شبکه تاکید کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، باید قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت برای تبیین مبانی اسلام و طراحی عملیات متناسب با اقدامات جبهه کفر و استکبار باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی از نماز جمعه به عنوان مرکز هدایتگری فرهنگی و سیاسی شهرها نام برد و افزود: ائمه جمعه امانتدارانی هستند که این شبکه در اختیار آنهاست و باید برای بهبود و تعالی آن تلاش کنند.

وی سازماندهی و توانمندسازی ائمه جمعه از را از وظایف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برشمرد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی شورای سیاستگذاری بهبود و تعالی سازمانی است تا همه نیروهای آن از لحاظ معنوی رشد پیدا کنند.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نهاد مقدس نماز جمعه را امانت گرانسنگی دانست که از طرف ولی خدا به دست روحانیت و ائمه جمعه به امانت سپرده شده است، پس هرکسی به سهم خود باید در شکوفایی این نهاد مقدس نقش داشته باشد.

نماز جمعه سنگر وحدت و همدلی
امام جمعه سنندج هم در این نشست با بیان اینکه کردستان مرکز علم، ایمان و معنویت و خطه مهر و فرهنگ است، افزود: علم مانند رودخانه جاری است و باید در همه جا با تلاش علما جریان داشته باشد.

ماموستا فایق رستمی عرفان و معنویت را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه تنها یک فریضه و یا سنت نیست بلکه هزاران فلسفه و حکمت دارد و سنگر وحدت، برادری و همدلی است. 

وی یادآور شد: خطیب جمعه باید مانند چراغی بسوزد و روشنی بخش باشد و ائمه جمعه که در سنگر نماز، وارث حضرت رسول (ص) هستند، باید خود را به اخلاق آن حضرت آراسته کنند.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: نمازجمعه سنگر وحدت، الفت و درک همه مسایل روز و محلی برای رساندن مطالبات مردم به مسوولان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.