حسین خوش‌اقبال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هدف از انتخابات به غیر از انتخاب افراد برای اجرا یا قانونگذاری در رده بالاتر برای وحدت ملی و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست، اظهار داشت: امروز بیشتر از گذشته میزان مشارکت در انتخابات مدنظر است و دنیا روی آن حساب باز می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر برگزاری انتخابات منجر به وحدت ملی و انسجام اجتماعی جامعه شود بُرد کرده‌ در غیر این صورت دچار فرصت‌سوزی شده‌ایم به همین دلیل موضوع وحدت ملی در استان کردستان به دلیل طمع دشمنان برای تفرقه بین مردم و دولت اهمیت بیشتری دارد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: در شرایط امروز منطقه خاورمیانه و نوع نگاه نظام سلطه برای جنگ افروزی و تسلط بر منابع منطقه، موضوع انتخابات، مشارکت مردم و میزان تبدیل شدن آن به فرصت برای انسجام ملی بسیار مورد توجه است.

خوش اقبال یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت و جایگاه قانونگذاری و ریل‌گذاری برای فعالیت‌های اجرایی اهمیت زیادی دارد و البته به دلیل مباحث منطق‌های و رقابت‌های محلی و گاهی قومی از ملاحظات خاص نیز برخوردار است.

وی تاکید کرد: از این رو لازم است برای رسیدن به اهداف مدنظر از جمله مجلس کارآمد، انتخابات سالم، مشارکت گسترده و امنیت اجتماعی، افراد زیادی از جمله هیات‌های نظارت، هیات‌های اجرایی، دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی مثل صدا و سیما، رسانه‌ها،  مطبوعات و احزاب می‌توانند در این عرصه نقش ایفا کنند.

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: در حوزه اجرای انتخابات نیز میثاق ملی همه ما قانون اساسی است برای رسیدن به اهداف انتخابات،  همه باید بدون هیچگونه قید و شرطی در چارچوب این قانون حرکت کرده و عمل کنیم.

خوش اقبال یادآور شد: در استان کردستان نیز مبنا همین قانون انتخابات و دستورالعمل‌های اجرایی آن است که با توجه به تعامل و همکاری خوبی که وجود دارد انتخاباتی در سه محور مشارکت، سلامت و امنیت بدون هیچگونه چالشی و در نهایت سلامت خواهیم داشت.

صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بررسی شد که ۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند که هیات اجرایی صلاحیت ۲۲۴ نفر را تایید کرد، هیات نظارت استان این تعداد را به ۹۸ نفر کاهش داد و هیات مرکزی نظارت نیز در آخرین مرحله بررسی صلاحیت های تایید شده را به ۱۲۶ نفر رساند ولی ۵ نفر دیگر مجددا رد صلاحیت شده و ۱۴ نفر نیز انصراف دادند تا در مجموع ۱۱۲ نفر برای حضور در این عرصه باقی بمانند.

برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان ۲۸۱ ثبت نام کرده بودند که ۵۳ نفر نیز تاکنون انصراف داده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.