عبدالرضا چراغعلی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ نفر متعلق به حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، ۳۳ نفر برای حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۲۲ نفر از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر،۲۷ نفر متلعق به حوزه انتخابیه علی آباد، ۳۴ نفر از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان و ۴۹ نفر برای حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش هستند.

وی گفت: از میان نامزدهای تایید شده در استان، هفت نفر با تغییر حوزه انتخابیه از استان شامل تهران، قم و سیستان و بلوچستان وارد رقابت انتخاباتی گلستان شده و داوطلبانی هم حوزه انتخابیه خود را از گرگان به کردکوی و از گنبدکاووس به مینودشت منتقل کردند.

وی بیان کرد: تبلیغات رسمی این نامزدها همزمان با سراسر کشور از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به مدت یک هفته خواهد شد .

وی از نامزدها خواست مطابق قانون حساب بانکی نزد یکی از بانک های معتبر باز کرده و همراه با آن، مسوول مالی ستاد انتخاباتی خود را به فرمانداری حوزه انتخابیه معرفی کنند.

وی به آمار مشارکت کننده در فرایند انتخابات استان اشاره کرد و گفت: در این دوره ۱۵ هزار نفر ساماندهی شده اند.

رییس ستاد انتخابات استانداری گلستان آمار افراد واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۰۰ نفر رای اولی ها هستند.

وی در خصوص وضعیت کارت هوشمند ملی افراد واجد شرایط رای در استان اظهار داشت: دفاتر ثبت احوال در استان آماده ارایه خدمات تحویل یا ثبت نام کارت هوشمند ملی ثبت نام هستند.

به گفته وی بیش از ۸۵ درصد واجدین شرایط در گلستان کارت هوشمند ملی دریافت کردند .

در پایان مهلت هفت روزه ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کردند.

از میان این ثبت نام کنندگان ۶۵ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر در گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر در حوزه علی آبادکتول، ۴۸ نفر حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۷۹ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام کردند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استانداری گلستان نیز  از پیش بینی یک هزار و ۳۸۹ صندوق اخذ رای مردم در ۶ حوزه انتخابیه استان برای روز دوم اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ شعبه ثابت و بقیه سیار هستند.

حمید رضا ملک حسینی افزود: از شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شده در  استان ، ۸۰۴ شعبه روستایی، ۵۸۵ شعبه شهری و یک شعبه هم برای اقلیت های دینی در نظر گرفته شده است.

علی یازرلو رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استانداری گلستان نیز از انجام هماهنگی لازم برای پوشش خبرنگاران رسانه های گروهی در استان از انتخابات خبر داد و گفت: مرجع رسمی اطلاع رسانی انتخابات در استان، ستاد انتخابات استانداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.