به گزارش خبرنگار مهر، احمد دارابی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان مهد تمدن و فرهنگ است و امیدواریم با حمایت هنرمندان این استان، جشنواره فیلم کوتاه ریگا به خواستگاه اصلی خود برسد و به عنوان برنامه شاخص ملی مطرح شود.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی، دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزاری جشنواره های مختلفی را شروع کرده است، افزود: جشنواره های حرکت، رویش و مناظرات دانشجویی از جمله دیگر فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه هستند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارای استعدادهای ارزشمندی دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از سال آینده دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور هم بتوانند در جشنواره فیلم کوتاه ریگا مشارکت داشته باشند.

دارابی به دو مأموریت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: توسعه کیفی و هدفمند دانشگاه و گسترش گفتمان مهارتی دو ماموریتی است که برنامه های فرهنگی و هنری در تحقق آن نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: در کارهای فرهنگی بدنبال خلاقیت و نوآوری هستیم و از سویی مخاطبان برای برنامه‌های ما ارزش بسیاری دارند چرا که هر چه دایره مخاطبان بیشتر باشد، امکان حمایت بیشتری را نیز داریم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه جریان فرهنگی هنری با رویکرد مهارتی ایجاد شده و عرصه های جدیدی را برای دانشجویان در نظر داریم، گفت: هم اکنون ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری و ۶۰۰ انجمن علمی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

گفتنی است ۲۰ فیلم دانشجویی با هدف شناسایی و حمایت از پتانسیل‌های جدید فیلمسازی و ایجاد انگیزه و رقابت برای دانشجویان رشته سینما در این جشنوراه اکران شد و فیلمسازانی از شش استان همدان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان و کردستان در این جشنواره حضور داشتند و در دو روز اکران این فیلم ها، ۳۵۰ مخاطب پای تماشای این آثار نشستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1356005
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.