در مراسم یادشده که قشرهای مختلف مردم اعم از مرد و زن ، پیر و جوان، دانش آموزان، کارگران، کشاورزان، فرهنگیان، دانشجویان ، دانشگاهیان ، ورزشکاران، کارمندان دولت و شرکت های بخش خصوصی، اصناف و بازاریان  ، روحانیان ، طلاب مدارس علوم دینی و سایر گروه های اجتماعی حضور دارند، در شهر یزد راهپیمایی از ۲ مسیر میدان آزادی( باغ ملی) و بعثت به سمت چهارراه شهدا و تکیه امیرچقماق به طرز بسیار با شکوهی آغاز شد.

مردم قهرمان پرور این شهر در مسیرهای یادشده در صفوفی فشرده در حال حرکت هستند و پس از عبور از خیابان‌های فرخی، امام (ره) و میدان شهدا و خیابان قیام در تکیه تاریخی امیرچقماق تجمع می‌کنند.

در مراسم راهپیمایی امروز شهر یزد علاوه بر سخنرانی  و اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری متنوع و شاد ، قطعنامه سراسری راهپیمایی نیز قرائت می‌شود.

همچنین در مسیرهای منتهی به محل حضور مردم در پایان مراسم برخی اداره ها ، ارگان‌ها و تشکل‌های مردمی  برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌کنند.

برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، اجرای برنامه‌های ورزشی، خاطره نویسی و نقاشی کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده حاشیه مراسم راهپیمایی است .

امسال از روز ۲۲ بهمن با عنوان « حماسه  حضور ، عظمت ملت، تکریم سردار دل ها » یاد شده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.