خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی دهان طرح وارنیش فلوراید در ۲ مرحله و در ۶۰ مدرسه مستقل ضمیمه شهری و روستایی و برای یک هزار نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اتمام مرحله اول این طرح اضافه کرد: در مرحله اول ۵۷۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۱ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی دوره ابتدایی در ۱۰ شهرستان و منطقه تابعه آموزش و پرورش استان کردستان زیرپوشش قرار گرفتند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مرحله نخست این برنامه با هدف مقاوم سازی مینای دندان و کنترل بیماری‌های دهان ودندان درسنین کودکی اجرا شد، افزود: اجرای مرحله دوم این طرح در مدارس با نیازهای ویژه استان بزودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نقش فلوراید به عنوان روشی بی خطر، آسان و مطمئن در حفاظت از دندان‌های کودکان یادآور شد: اجرای متوالی این طرح در ۲ نوبت در سال و به طور متوسط هر ۶ ماه یک بار برای دانش‌آموزان مؤثر است.

رنجبر با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان درارتقای بهداشت عمومی و کیفیت زندگی تاکید کرد: بهترین زمان برای کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها جهت دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی است.

وی گ فت: ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان، افزایش سطح آگاهی و دسترسی دانش آموزان به خدمات بهداشت دهان، دندان و کاهش شاخص‌های پوسیدگی و کمک به بهبود سلامت دهان و دندان از جمله اهدافی است که با اجرای دقیق این طرح باید در پی تحقق آن باشیم.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه(استثنایی) در مدارس عادی و مراکز ۀآموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.