سهیلا شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اقدام با درخواست کتابخانه‌های مشارکتی استان از کانون پرورش فکری و همکاری مردم روستاها و مدارس بخش مرکزی سنندج انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور فعالیت می کند اضافه کرد: این ۱۰ هزار جلد کتاب در ۵۰ کتابخانه روستایی و کتابخانه‌های مدارس مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع شده است.

شیخی یادآورشد: در این راستا کتابخانه‌های مدارس سیزده روستای باباریز، دوشان، آساوله، ژان، قشلاق، دویسه، گزان علیا، باینجوب، اورامان، قلیان، اویهنگ، رمشت و سراب قامیش از این کتاب‌های اهدای بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه مهمترین طرحی که در آن طرح اهدای کتاب اجرا شده پیک امید است افزود: پیک امید امسال برای اولین بار در این استان در راستای بهره‌مندی کودکان  و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شروع به فعالیت کرده است.

شیخی با اشاره به اینکه کودکانی که در حاشیه شهرها و مناطق بسیار محروم و دورافتاده زندگی می کنند جامعه هدف پیک امید هستند گفت: کودکان این مناطق به عنوان نیروهای بالقوه در شکل دادن جامعه باید در اولویت‌های برنامه‌های مراکز فرهنگی قرار گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: در قالب پیک امید فعالیتی‌های مانند کتابخوانی، آموزش هنرهای دستی، نمایش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، داستان نویسی، سفالگری، نمایش عروسکی و بسیاری خدمات فرهنگی دیگر که ویژه کودکان است انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.