محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه‌های ارتباطی این هفت روستا مسدود است، بنابراین تصمیم گرفته شد از طریق هوایی مواد غذایی ساکنان این روستاها تامین شود.
وی با بیان اینکه بدلیل شرایط نامساعد جوی و وجود کولاک، امکان نزدیک شدن بالگرد و فرود آن فراهم نشد، افزود: با همراهی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان و مدیرکل مدیریت بحران و ۲ تیم امدادی، فقط مقداری بسته مواد غذایی بین اهالی روستای کانی شیرین توزیع شد اما مه‌گرفتگی اجازه امدادرسانی به دیگر روستاهای محاصره در برف را نداد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه کلکه‌جار، حیدرآباد، گورباباعلی و کانی شیرین از جمله روستاهای گرفتار در برف هستند، یادآور شد: پس از آنکه امکان توزیع مواد غذایی در روستاهای دیگر میسر نشد به ناچار مابقی اقلام به هلال احمر دیواندره تحویل داده شد تا در اولین فرصت به صورت زمینی و به وسیله خودروهای امدادی کمک‌دار و راهداری در اختیار ساکنان روستاهای محاصره در برف قرار گیرد.
محمدی با بیان اینکه به محض مساعد شدن شرایط جوی باز کمک‌های امدادی هوایی به ابن روستاها انجام می‌شود، تاکید کرد: امروز همچنین ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف توسط امدادگران این جمعیت در جاده دیواندره به تکاب رهاسازی شد البته عملیات کمک‌رسانی همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.