محمدرحیم شهریاری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 22 مورد حادثه داشتیم که درصد بالایی از آن مربوط به شهرستان سربیشه بوده است.
وی گفت: از این موارد 17 مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد جاده ای و 2 مورد حوادث شهری بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شدت بارندگی ها از عصر امروز در استان چندین روستا در محاصره سیل قرار گرفتند که با توجه به شرایط موجود وضعیت امدادرسانی در شهرستان سربیشه دشوار شده است.
وی افزود: تاریکی هوا مزید بر علت سختی امدادرسانی است و راهی جز انتظار برای فروکش کردن سطح آب نداریم.
شهریاری گفت: نیروهای امدادی تا امدادرسانی کامل به منطقه سربیشه و سایر نقاط استان از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهند کرد.
وی بیان کرد: 650 امدادگر در قالب 150 تیم امدادی در 11 شهرستان استان فعال هستند که براساس شرایط هر منطقه امدادرسانی می کنند اما با توجه به شدت بارندگی ها در سربیشه نیروی کمکی از مرکز استان اعزام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه نیستیم و بالگرد مستقر در استان هم آماده پرواز است اما شرایط جوی سربیشه اجازه پرواز بالگرد را نمی دهد.
وی بیان کرد: موارد اعزام نیروهای امدادی همچنان باز است و به آن افزوده می شود.
سامانه بارشی جدید روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
بارش های امروز (یکشنبه) موجب جاری شدن روان آب در برخی شهرستان های استان از جمله طبس، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، درمیان و خوسف شد و برخی راه های استان را مسدود کرد.
تاکنون به 500 نفر گرفتار در بارندگی و سیلاب این استان امدادرسانی شده است.
سد نهرین طبس چهارمین بار در سال جاری سرریز و بارندگی باعث آبگرفتگی برخی معابر و تعداد محدودی منزل مسکونی در این استان شد.
*3215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.