تیتر صفحه اول هفته‌نامه سیروان در شماره ۱۰۷۲ چاپ شنبه ۱۹ بهمن، به عنوان بازارچه‌های مرزی موقت راه‌اندازی می‌شود، اختصاص یافت که خبری از زبان استاندار کردستان بود و در آن به گام مهم دولت برای مبارزه با کولبری و بهبود زندگی مرزنشینان اشاره شده است.

مطلبی در صفحه اول این هفته‌نامه با عنوان به زیبایی هنر به عمق فلسفه به قلم هژیر علامه در مورد ضرورت و اهمیت تربیت هنری پرداخته شده و بر لزوم توجه به تربیت هنری در امر پرورش کودکان برای ایجاد ذهنی کاملا خلاق و باز تاکید کرده است.

قباد آرش نیز در یادداشتی با عنوان فلسطین و رنج یک اندیشه پرسشگر، به مسائل و مشکلات فلسطینیان و ظلم‌های اسراییل به آنان و خیانت کشورهای غربی به آرمان‌های این ملت اشاره دارد.

مدیریت اکوسیستمی و شهر سنندج، عنوان یادداشتی از نبی احسنی است که نگارنده در آن به لزوم مدیریت اکوسیستم شهری و تلفیق مهندسی و فناوری در سنندج با هدف به حداقل رساندن مصرف منابع پرداخته است.

روزانه روژان در شماره ۳۷۲ چاپ چهارشنبه ۲۳ بهمن، تیتر اصلی خود را رقابت ۱۲۶ نفر برای ۶ کرسی انتخاب کرد و گزارشی راجع به آمار کاندیداهای تایید صلاحیت شده و فضای کردستان در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.

کردستان در محاصره برف و کولاک تیتر دوم صفحه اول این نشریه بود که خبر مسدود شدن چهار محور اصلی استان و تعداد زیادی روستا در مناطق شمالی استان را پوشش داده است.

هژیر الله‌مرادی در بخش سخن روز، در یادداشتی با عنوان وکالت مجلس را به اهلش بسپاریم بر ضرورت انتخاب نمایندگانی توانمند و شایسته تاکید کرده است.

یادداشتی نیز به قلم جمال مرادی با عنوان فضای مجازی و نقش آن در انقلاب‌های بهار عربی به اهمیت این فضا در وقوع انقلاب‌های منطقه پرداخته است.

تیتر اصلی هفته‌نامه ده‌نگی کوردستان در شماره ۹۹ چاپ چهارشنبه ۲۳ بهمن، "کردستان سرد" بود که به بارش برف سنگین و مسدود شدن راه‌های ارتباطی اشاره دارد.

"خاورمیانه و بحران درون" یادداشتی از خالد شیخی است که نگارنده در آن بر لزوم اهمیت به مدنیت، انسانیت و دموکراسی در منطقه خاورمیانه در راستای افزایش همزیستی مسالمت‌آمیز مردمان این منطقه تاکید کرده است.

گزارشی از کردستان شاهمرادی با عنوان "جام برای نان" در این نشریه منتشر شده که گزارشگر به مظلومیت کولبران، لزوم مدارای مرزبانی و عدم تیراندازی با آنان تاکید دارد و به این نکته اشاره شده که در صورت حمل کالای قاچاق توسط این افراد، باید براساس سلسله مراتب قانونی از جمله ضبط کالا، توقیف و جریمه صورت گیرد.

"پیرشالیار و ضرورت اسطوره‌شناسی برای بازسازی تاریخ" نوشته‌ای از آسو محمدی است که به دلایل استقبال مردم از این مراسم پرداخته است.

هفته‌نامه ورزشی به‌هیز نیز تیتر اصلی خود را در شماره ۲۱۷ روز یکشنبه ۲۰ بهمن، "جهنم آزادی" انتخاب کرد که گزارشی راجع به بازی خانه بسکتبال کردستان و کوچین آمل و توهین تماشاچیان منتشر کرده است.

"صعود نمایندگان کردستان به دور دوم" عنوان تیتر گزارشی است که در مورد صعود ۲ تیم هندبال کیمیاکاشت و هیات هندبال استان پرداخته و با مدیران عامل این دو باشگاه مصاحبه شده است.

در این نشریه ورزشی گزارشی نیز با تیتر به نام میزبان و به کام مهمان منتشر شده و تحلیلی از مسابقات ووشو قهرمانی کشور بوده که به میزبانی کردستان برگزار شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵۸ نشریه در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد اکنون ۱۰۲ رسانه شامل رسانه های چاپی، خبرگزاری و پایگاه های خبری برخط و غیر برخط در استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.