حسین خوش اقبال عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از پروژه‌های آموزشی شهرستان بانه با اشاره به تحریم های ناعادلانه تحمیل شده بر کشورمان، اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بر ما تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و حق انتخاب و اظهار نظر دارند و باید به نظر شان احترام بگذاریم، اضافه کرد: وجود کم و کاستی ها و محرومیت در کشور و مشکلات اقتصادی نباید مانعی در راه خدمت به مردم ایجاد کند و با همه توان باید برای رفع محرومیت با همکاری و مشارکت مردم تلاش کنیم.

خوش اقبال با اشاره به ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن افزود: امام (ره) در روز ورود تاریخی شان به کشور در مزار شهدا به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و باید هر سال مردم همان نقش خود را با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه نظر مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها، پیروزی انقلاب و اعتماد به نظام مهمترین محور سخنان رهبر کبیر انقلاب در آن روز بود،  گفت: باید دولت و مردم طوری حرکت کنند که باعث عظمت و سربلندی جهان اسلام باشند.

خوش اقبال با اشاره به اجرای پروژه‌های خیر ساز در شهرستان بانه یادآور شد: اجرای چنین طرح‌هایی برای برخورداری نسل جوان از امکانات، توجه به نیازهای مناسب برای توسعه فرهنگی، رفع محرومیت و بیکاری بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: اکنون ما به تفکر و اندیشه‌ای نیاز داریم که جاذبه داشته و مردم را به حضور در صحنه‌های نظام بکشاند و مقدمه مشارکت حداکثری در انتخابات باشد چون اگر مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت نکنند دچار مشکل خواهیم شد و می‌دانیم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اقتدار نظام را بیشتر می‌کند.

در ادامه این مراسم سه واحد آموزشی با ۲۱ کلاس درس شامل مدرسه شاه حسینی، مدرسه غیر دولتی رویش و مدرسه کوخ شیخ الاسلام  به بهره برداری رسید.

رییس آموزش و پرورش بانه در آیین افتتاح پروژه های آموزشی گفت: مدرسه ۹ کلاسه شاه حسینی به همت خیر مدرسه ساز در چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین با یک هزار ۳۸۰ متر مربع زیربنای مفید و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده و ۴۳۰ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

رضا خضری افزود: مدرسه سه کلاسه کوخ شیخ الاسلام با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بانک ملی به صورت خیر ساز احداث شده و مدرسه ۹ کلاسه رویش نیز در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و اعیانی ۴۵۰ متر مربع با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال توسط موسس ساخته شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان بانه گفت: جبران کمبود فضای آموزشی همت بیشتر مردم نیکوکار و خیرین مدرسه ساز را می طلبد چرا که هر سال به جمعیت دانش آموزی شهرستان اضافه می‌شود و ضریب بهره وری کلاس‌ها یک و ۹ دهم درصد است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.