طرح‌های افتتاح شده بیجار در ششمین روز از ایام دهه فجر شامل طرح گلخانه‌ای تولید خیار، ۹ طرح صنعتی و یک استخر شنا بوده که برای این تعداد طرح ۸۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در بهره برداری از استخر شنا ۱۷ شهریور بیجار گفت: این استخر با توجه به مشارکت بخش خصوصی و حمایت های مالی دولت، پس از ۹ سال با صرف 18 میلیارد ریال اعتبار بازسازی شده است.

ژاله فرامرزیان افزود: استخر شنای ۱۷ شهریور در سال ۸۷ با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و پس از پنج سال فعالیت در سال ۹۲ به طور کامل تخریب شد.

و از آن زمان به بعد ساخت و ساز ۲ استخر آموزش و پرورش و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

این استخر که پس از یک سال فعالیت دچار نقایصی شد که از نظر ایمنی غیرقابل استفاده بود و بیش از ۹ سال تعطیل شد، با پیگیری های مسوولین و مطالبه مردم شهرستان، با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال دارای استخر بزرگسالان، استخر کودکان، تاسیسات برقی، موتورخانه، سونا، جکوزی، رختکن و اتاق مدیریت است که اعتبارات این پروژه از محل ملی  تامین شده است که در مدت یک سال اخیر بازسازی و مرمت شد و امروز به بهره برداری رسید.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان کردستان روز پنجشنبه در بهره برداری از طرح گلخانه ایی تولید خیار با بیان اینکه این طرح در ۲ هزار متر مربع با تولید روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم احداث شده است گفت: در تولید گلخانه‌ایی با توجه به تغییرات اقلیمی و مدیریت مصرف آب، صرفه جویی اقتصادی و بهره وری تولید آینده نزدیک تولیدات باغی است.

زاهد حاجی میرزایی اظهارداشت: برای بهره برداری از این طرح، بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که حدود ۲ میلیارد ریال از آن از محل اشتغال فراگیر سال ۹۶ جذب شده است.

وی گفت: در استان کردستان از محل تبصره حدود ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیش از ۱۸ گلخانه جذب شده است که شهرستان بیجار با توجه به میزان سطح زیر کشت، رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است.

در ادامه ۹ طرح صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر و اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور مسوولین و مردم به بهره برداری رسید.

آیین غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های ششمین روز دهه فجر در بیجار بود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.