رسول شیخی زاده روز چهارشنبه در آیین اهدای ۱۰۱ سری کمک جهیزیه نوعروس و دامادهای تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بانه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور قشر ضعیف جامعه به پیروزی رسید و مهمترین حامی انقلاب هم این اقشار هستند، اظهار داشت: کمیته امداد ماهیانه ۱۶۰ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی به حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش در استان واریز می‌کند.

وی با اشاره اینکه طبقه محروم جامعه قدردان انقلاب اسلامی است، افزود: طبقه محروم جامعه که در هیچ جای جهان جایگاهی ندارد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه واقعی خود را پیدا کردند و رهبر کبیر انقلاب (ره) اعلام کرد یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نیشنان عوض نمی‌کند.

شیخی زاده اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بنیانگذار کبیر انقلاب دستور تشکیل نهادهای حمایتی را دادند که از مهمترین اقدامات در راستای حمایت از طبقه ضعیف جامعه بود یکی از این نهادها کمیته امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می کند به همه نیازهای خانواده های تحت حمایت توجه کند، یادآور شد : کمیته امداد برای خانواده های تحت حمایت در ۱۸ سر فصل کاری، ۳۰ فعالیت و ۱۰ خدمت به طبقه ضعیف و محروم جامعه ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: علاوه بر اینکه ازدواج یک امر خیر و یک سنت الهی است یک نیاز اساسی در زندگی مادی انسان است که این نهاد حمایتی به این نیاز نیز توجه ویژه ای دا رد و تمام خدماتی که به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود با همت و تلاش مردم و خیرین است که مهمترین حامی کمیته امداد هستند.

شیخی زاده تاکید کرد: قبل از انقلاب بیشتر آسیب به قشر ضعیف و محروم جامعه وارد می‌شد و طبقه ضعیف جامعه از کمترین امکانات برخوردار بودند ولی نهادهای حمایتی تلاش می‌کنند به همه نیازهای این قشر توجه داشته و در برطرف کردن آنها بکوشند.

در شهرستان بانه پنج هزار و ۶۸۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.