عبید رستمی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سینما بهمن سنندج از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود، اظهار داشت: پنج فیلم حوزه کودک و نوجوان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ در این پردیس اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: فیلم‌های این حوزه برای کودکان و نوجوانان نواحی منفصل شهری به طور رایگان اکران  و قبل از پخش هر فیلم هم به مدت نیم ساعت برنامه جشن انقلاب شامل اجرای موسیقی و برگزاری مسابقه اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط تدارک دیده شده است، افزود: در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ هم ۱۳ فیلم جشنواره فجر امسال در سالن شماره یک سینما بهمن سنندج اکران می‌شود.

رستمی یادآور شد: در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر علاوه بر حضور هنرمندان کردستانی در چندین فیلم، فیلمی با عنوان «پدران» ساخته فیلمساز کردستانی سالم صلواتی هم حضور دارد که روز ۱۵ بهمن در سینما بهمن سنندج هم اکران خواهد شد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود اهالی رسانه اطلاع‌رسانی مطلوب از اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان داشته باشند تا تعداد زیادی از مردم و علاقمندان به سینما بتوانند از این فرصت برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده با مجموعه سینما و استانداری کردستان سقف تهیه بلیط فیلم‌های جشنواره فجر امسال در سینما بهمن سنندج ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

رستمی افزود: علاوه براین افرادی هم که بخواهند مجموعه فیلم‌های قابل اکران در پردیس سینما بهمن سنندج را تهیه کنند شرایط آن مهیا است و با پرداخت ۸۰ هزار تومان از طریق سایت ایران تیکت می‌توانند به این پکیج دسترسی پیدا کنند.

وی به تخفیف فروش بلیط بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره به اقشار مختلف مردم به مناسبت ایام دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰ درصد تخفیف بلیط به خانواده کارکنان دولت و اصناف با ارائه معرفی نامه و  ۱۵ درصد به اعضای سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاهی با ارائه کارت شناسایی تعلق می‌گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  یادآور شد: ۲۵ درصد تخفیف بلیط به خانواده کارکنان شهرداری و نیروهای مسلح، طلاب ودانشجویان رشته های فرهنگی هنری با ارائه معرفی نامه، ۳۰ درصد تخفیف  به اعضای مراکز و مجامع فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی، خانواده کارکنان دستگاه‌های فرهنگی، هنری، ۴۰ درصد به فیلمسازان، اعضای انجمن‌ها و مجامع سینمایی و ۵۰ درصد تخفیف هم به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و ساکنان نواحی منفصل شهری داده می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه برای تمامی اهالی رسانه کارت ویژه صادر می‌شود که فیلم‌ها را به طور رایگان تماشا کنند، گفت: بخش وی آی پی در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برای مهمانان ویژه و خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تمام هزینه‌های مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در کردستان به نمایندگی از حوزه فرهنگ و هنر استان به انجمن سینما جوانان سیستان و بلوچستان  برای  کمک به سیل زدگان اهداء می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  افزود: تعدادی از هنرمندان استان هم چون هوتن شکیبا و سعیدآقاخانی درفیلم‌های این دوره از جشنواره به عنوان بازیگر نقش اول حضور دارند تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که بتوانیم در این ایام از آنها برای حضور در استان دعوت کنیم.

فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری باید در کنار هم کار فرهنگی و هنری انجام دهند

رییس حوزه هنری استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: معتقدم به جای تقابل  باید تعامل و به جای رقابت هم رفاقت را جایگزین کنیم تا در تمامی برنامه‌ها به نتیجه و بازخورد تاثیرگذاری در جامعه دست پیدا کنیم.

امین مرادی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی و حوزه هنری در استان باید در کنار هم اقدام به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، تولید و  کار مشترک و از جزیره‌ای عمل کردن دوری کننذ.

وی افزود: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر وقتی در سالن پردیس سینما بهمن سنندج که دارای شاخص‌ها و آیتم‌های سالن سینمایی است، اکران شود هم احترام  به مخاطب احترام است و هم شاهد حضور پرشور مردم در این برنامه خواهیم بود.

رییس حوزه هنری استان کردستان به دیگر برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، آغاز عملیات احداث سینما در سه سالن در سقز، برگزاری شب شعر و خاطره سردار سلیمانی و نمایشگاه آثار تجسمی در بیجار و دیدار با شهدای هنرمند از دیگر برنامه‌های  حوزه هنری استان در ایام الله دهه فجر است.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست گفت:  ساعت اکران فیلم‌های بخش نگاه نو و سودای سیمرغ  در پردیس سینما بهمن سنندج ۱۶، ۱۸:۳۰ و ۲۱ است.

سامان احمدی اضافه کرد: پنج فیلم‌ حوزه کودک و نوجوان ساعت ۹ تا ۱۲ در روزهای ۱۵، ۱۶، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن اکران می‌شود.

وی یادآور شد: غلاوه بر اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به مناسبت ایام الله دهه فجر کنسرت‌های موسیقی و جشن انقلاب در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.