مربی تیم خانه بسکتبال کردستان عصر جمعه بعد از باخت مقابل تیم بدون شکست کوچین آمل با نتیجه نزدیک ۱۰۱ به ۹۵ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشکل این تیم در بازی‌های خانگی گفت.

رامین احمدیان اظهار داشت:‌ تیم کوچین آمل دو سال چه در خانه چه در خارج از خانه به هیچ تیمی نباخته و ما توانستیم پایاپای با این تیم بازی کنیم اما این موضوع برای برخی هواداران قابل درک نبود و مشکلات زیادی را برای تیم و بازی امروز ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه فشار و تشنج بالای حاکم بر بازی که ناشی از رفتار برخی از تماشاچیان بود باعث شد قدرت تصمیم‌گیری ما کاهش پیدا کند، اضافه کرد: به عنوان مربی باید علاوه بر مسائل فنی تیم مسائل دیگری همچون رفتار تماشاچی‌ها و حواشی که پیش می‌آمد را هم کنترل می‌کردم که فشار مضاعفی ایجاد کرده بود.

احمدیان با اشاره به اینکه تعداد محدودی از تماشاچی‌ها تاثیر مخربی بر روی بازی و تیم ما دارند، یادآور شد: وقتی در حال بدست گرفتن بازی هستیم این تماشاچی‌ها با رفتارهای ناشایست موجب توقف بازی می‌شوند که دقیقا به نفع تیم حریف است.

مربی خانه بسکتبال کردستان گفت:‌ فشار تماشاچی در بازی خانگی باید به نفع تیم ما باشد نه اینکه ما متضرر شویم لذا تنها راه بهره بردن از این فرصت کنترل برخی تماشانماها است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است تیم خانه بسکتبال کردستان بدلیل این رفتار تماشاچی‌ها در بازی بعدی محروم شود، افزود:‌ بارها به تیم حریف و حتی به تیم ما ناسزا گفتند که این کار موجب توقف چندین باره بازی شد.

احمدیان تاکید کرد: رسانه‌ها باید برای هواداران بیان کنند که چگونه و تحت چه شرایط سختی تیم کردستان شکل گرفته تا بدانند نتایجی که امروز کسب می‌شود با وجود این مشکلات جای خوشحالی دارد.

وی اظهار داشت: هوادران تیم باید بدانند که این بازیکنان بدون هیچ پشتوانه مالی و امکانات خاصی گرد هم جمع شده‌اند و تیم با چه سختی‌هایی شکل گرفته و با چه شرایطی به کار خود ادامه می‌دهد.

احمدیان اضافه کرد:‌ تیم کردستان ۲ هفته قبل از مسابقات شکل گرفته و حتی آمادگی جسمانی و تمرین‌های مناسبی هم نداشته است.

وی با بیان اینکه خطاب من فقط این عده محدود از تماشاچیان است. افزود:‌ تماشاچیان و هواداران باید شرایط بچه‌های تیم را درک کنند و به جای اینکه مقابل تیم قرار بگیرند، ‌ پشت تیم بایستند و از آن حمایت کنند.

احمدیان گفت:‌ ما امروز مقابل تیمی با این نتیجه نزدیک باختیم که بازیکنان آن حدود پنج سال در اردوهای تیم ملی در تورنمنت‌های خارجی در حال بازی هستند و تاکنون باختی نداشته‌اند.

مربی تیم خانه بسکتبال کردستان تاکید کرد:‌ هواداران بعد از بازی امروز برای تیمی که دقیقه ۹۰ و با دشواری‌های خاص شکل گرفته، ایستاده و کف می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به کنترل و آگاه‌سازی هواردان تیم وجود دارد، یادآور شد:‌ تیم‌های بزرگی حتی در خانه می‌بازند و این اتفاقات در ورزش حرفه‌ای طبیعی است.

احمدیان اضافه کرد: متاسفانه فشار و توهین‌های تعداد محدودی از تماشاچیان به حدی بود که یکی از بهترین بازیکنان ما حاضر به ادامه بازی نبود و با اصرار توانستیم او را به بازی برگردانیم.

وی افزود: ما تماشاچی‌های فهمیده‌ای داریم اما از حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد تماشاچی‌ها که دست به رفتارهای نامتعارف می‌زنند انتظار داریم فضای بازی‌ها را متشنج نکنند تا بتوانیم با ذهن راحت به بازی ادامه دهیم.

احمدیان با اشاره به اینکه ‌سنندج شهری است که تماشاچی‌ها و هواداران ورزش آن شناخته شده هستند و ما دست همه آنها را می‌بوسیم، ‌ گفت: ما نماینده استان کردستان هستیم و باید بتوانیم نماینده مناسبی باشیم و فرهنگی را که مدعی آن هستیم به تمام ایران نشان‌ دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.