آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش تبیین و ایده پردازی گام دوم انقلاب با حضور ائمه جمعه و جماعت استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان اظهار داشت: هر جمعیت و گروهی باید مسوولین خود را پیدا و به رسالت خود برای تبیین گام دوم عمل کند.

وی افزود: امروز در شرایط خاصی هستیم که اسلام و کفر رو در روی هم قرار گرفته اند و دشمن هم از این مساله احساس خطر می کند چرا که تمدن اسلامی به میدان آمده و بافته های آنان را رشته کرده است و لذا در صدد مقابله با تمدن اسلامی برآمده اند.

نماینده ولی فقیه در استان به برنامه ریزی دشمن در ابعاد مختلف برای مقابله با اسلامی اشاره و تاکید کرد: دشمنان در بعد نظامی و فرهنگی و حتی کنترل جمعیت مسلمانان و ضعیف کردن آنان برنامه دارند و حتی در سبک زندگی به دنبال تغییر ذائقه هستند تا با قدرت و فرهنگ خود در برابر اسلام جلوه نمایی کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: دشمنان درهرجا که مولفه قدرتنمایی اسلام مشهود بوده به دنبال از ببن بردن آن بوده اند تا پیوستگی و وحدت اسلامی را از ببن ببرند و این نتیجه قرن ها کارو برنامه ریزی آنان است.

وی گفت: حتی در مقاطعی خود را پیروز میدان می دانستند اما تدبیر الهی آنان را از راههایی بر زمین زد که فکرش را هم نمی کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، به نزدیک شدن به اولین سالگرد بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: در گام نخست اول در ۴۰ سال اخیر شاهد تحولات درون و برون منطقه ای زیادی بودیم و شروع آن با ۲ ابرقدرت شرق و غرب بود اما امروز این ۲ از بین رفته و نوع نگاه و مبارزه متفاوت شده که بسیاری از این تفاوت ها بخاطر بروز و ظهور انقلاب اسلامی است.

وی نقش سردار سلیمانی را در ساماندهی و بنیان جبهه مقاومت نقشی بی نظیر برشمرد و یادآورد شد: این شهید سرافراز با بیناین جبهه مقاومت در برابر تمامی خیانت‌های سردمدران برخی کشورهای اسلامی ایستاد  و اقتدار بزرگ ایران و جهان اسلام در همه عرصه‌ها از جمله نظامی، علمی و دیگر عرصه‌ها را آشکارتر کرد.

وی تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه پیکر آن شهید گرانقدر نشان داد که مردم بر سر انقلاب خود هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: امروز گرفتاری ما از دست غرب و آمریکا و نفوذی هایی است که تحت تاثیر غرب هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد ، تاکید کرد: در این حمله نماد قدرت آمریکا در منطقه توسط ایران شکسته شد و بخش قدرت تمدنی اسلام نمود ویژه ای یافت.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال منافع خود بوده و هرجا که منافعش در خطر باشد موافقان خود را هم قربانی می کند، افزود: کردهای عراق هم برای رییس جمهور آمریکا اهمیتی ندارند و تنها امیدشان این است با این ترفند، بین ملت عراق تفرقه ایجاد کنند.

وی در زمینه تبین گام دوم به اهمیت خودسازی اشاره و اضافه کرد: روحانیون در این زمینه باید پیشگام باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: روحانیت با تبیین جایگاه خود و تسلط بر آن، در گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی را به پیش ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.